Asus NUC 16 Pro Review. AUW, de geheugencrisis wordt bij deze NUC pijnlijk duidelijk

Lid geworden
mrt 6, 2017
De nieuwe Intel Core Ultra Series 3 - oftewel Panther Lake - komt nu ook naar de desktop. Asus is er met de NUC 16 Pro vroeg bij; in deze review laten we je kennismaken met deze mini-pc. We kunnen al verklappen dat hij een heel stuk sneller is dan zijn voorganger.
Een NUC kun je voor tal van toepassingen gebruiken. Het is een uitermate interessant apparaat als je een kleine werkmachine nodig hebt voor op kantoor of thuis. Je kunt er een ruime monitor op aansluiten, maar hebt ook het gemak van het zelf eenvoudig kunnen upgraden of kiezen van de geheugen- en opslagconfiguratie. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik kan er met het verstand niet bij. Dit is een soort van marktimplosie!? Zelfs zakelijk zijn dit soort prijzen niet meer te verantwoorden of rendabel lijkt mij.

Asus NUC 16 Pro (NUC16GDK)

Prijs: 3.600 euro (met 64 GB geheugen)

Op dit moment kan ik mijn desktop met 9800X3D en 64GB en RX 9070XT (zoals het hele systeem hier staat incl 2 monitoren) nog goedkoper bouwen :ROFLMAO:

3600€ voor 64Gb..
Op dit moment ziet het er inderdaad niet zo goed uit. Ik las onlangs dat Micron voorspelt dat auto's in de toekomst minstens 300Gb geheugen gaan gebruiken.. Dat is ook al geen goed idee voor de prijzen lijkt me. Ze beweren ook 20% meer geheugen te produceren op dit moment.
Nu ja dat was de CEO die moet natuurlijk een positief verhaal ophangen. Ik hoop dat die AI bubble heel snel gaat barsten..

Wel een mooie NUC vind ik met voldoende uitbreidingsmogelijkheden (behalve dan het vastgesoldeerde geheugen, maar ik denk dat hij daardoor net zo snel is vermits je heel wat stoorfactoren weghaalt en gewoon goede connectie tussen processor en CPU hebt de wel gewogen zijn en dus sneller dan met modules.

3600€ voor 64Gb..
Op dit moment ziet het er inderdaad niet zo goed uit. Ik las onlangs dat Micron voorspelt dat auto's in de toekomst minstens 300Gb geheugen gaan gebruiken.. Dat is ook al geen goed idee voor de prijzen lijkt me. Ze beweren ook 20% meer geheugen te produceren op dit moment.
Nu ja dat was de CEO die moet natuurlijk een positief verhaal ophangen. Ik hoop dat die AI bubble heel snel gaat barsten..

Wel een mooie NUC vind ik met voldoende uitbreidingsmogelijkheden (behalve dan het vastgesoldeerde geheugen, maar ik denk dat hij daardoor net zo snel is vermits je heel wat stoorfactoren weghaalt en gewoon goede connectie tussen processor en CPU hebt de wel gewogen zijn en dus sneller dan met modules.
Er zijn ook varianten zonder vastgesoldeerd geheugen. Dankzij dit geheugen ben je gegarandeerd van de goede werking van de relatief snelle B390 iGPU van de Panther Lake-processor.

Er zijn ook varianten zonder vastgesoldeerd geheugen. Dankzij dit geheugen ben je gegarandeerd van de goede werking van de relatief snelle B390 iGPU van de Panther Lake-processor.
HEt zijn overwegingen die we in de toekomst wel meer zullen zien denk ik, of heel snel geheugen, maar geen uitbreidingsmogelijkheden of iets langzamer en dan wel uitbreidbaar. Ik zag overigens de manier van Lenovo, maar je hebt altijd die contactweerstand die zulke oplossingen met zich meebrengen (net als gewone geheugenslots trouwens).

Er zijn manieren om de huidige slots minder weerstand te laten bieden. Ik heb wel eens naar vernieuwde geheugenslots gekeken bij een moederbordfabrikant. Dat slot had nieuwe klemmen om de contacten van een geheugenmodule beter vast te kleimmen en een zuiverder signaal te realiseren. Hiermee zijn hogere snelheden mogelijk dan de huidige slots.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh