Corsair HX1000I Review. Een voeding die nét even handiger is.

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Corsair HX1000i Shift is meer dan een gewone voeding; hij maakt duidelijk dat Corsair een voeding nog centraler wil stellen in je systeem. Hij is verkrijgbaar met 1.000, 1.200 en 1.500 watt vermogen en wij hebben hem aan de tand gevoeld.
Wanneer we de HX1000i Shift in handen krijgen, wordt meteen duidelijk dat dit geen eenvoudig model is. Hij weegt namelijk 3,5 kilo, dat is wel wat meer dan sommige andere modellen in dit segment. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wat mij betreft mogen ze de software zaken (zoals iCUE) geheel weglaten bij een voeding. Een voeding moet correcte stroom leveren en al het andere is afleiding naar het leveren van een goed product.
Dit zijn typisch van die zaken waar je 1 keer naar kijkt en dan nooit meer. Welk probleem dachten ze hier op te lossen?
Scheelt ook weer in de aanschafprijs...

Corsair maakt gewoon goede voedingen, altijd al geweten. Nu ja ze maken ze uiteraard niet zelf, maar weten wel altijd goede OEM's te kiezen natuurlijk. Naast Corsair draai ik Seasonic (kon die aan een redelijke prijs kopen) maar in mijn main PC draait nu een Corsair.
Het gedraaide principe is zeker handig en veel makkelijker aan te sluiten maar zoals je zegt niet elke kast is geschikt, zeker als je die Nvidia stekkers wil gebruiken moet je goed opletten natuurlijk. Verder 3.5kg!!! die zet je dus best niet bovenaan in je kast ;)
En tja 250€ voor een 1000W voeding.. Ik zou dan kijken naar de andere modellen of die misshien net dat beetje meer waarde geven, als je zo'n zware voeding nodig hebt natuurlijk, voor een NAS of simpele PC is dit een beetje veel zeker als je hem niet voor minstens 40-50% belast zoals je al aangaf, dan wordt hij pas echt efficient..

5v 250A?
1250W voor 5V lijkt me wat veel 😂

Volgens mij is die gewoon 20A?

Screenshot_2026-04-01-14-12-39-58_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh