Tape-out voltooid van Zeus-GPU die de vloer moet aanvegen met Nvidia RTX 5090

Lid geworden
mrt 6, 2017
Bolt Graphics heeft de tape-out voltooid van een testchip van zijn Zeus-gpu. Dat wil zeggen dat het ontwerp af is en klaar is voor productie. De in Californië gevestigde startup praat al enige tijd over het platform, dat het vuur aan de schenen moet kunnen leggen van traditionele gpu-makers zoals Nvidia en AMD. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik denk zelf dat ze een heel wijze beslissing hebben genomen om eerst de zakelijke te bedienen. Daar is altijd wel een niche waar je in kunt uitblinken en ervaringen kunt opdoen voor evt later de kritische consumenten markt. Intel had dit naar mijn mening ook eerst moeten doen.
Nu maar hopen dat ze heel die consumenten GPU markt net als toen met de Voodoo kaart flink wakker kunnen schudden.
Kunnen, want waarschijnlijk gaat Nvidia/Intel/AMD dit bij een bedreiging toch opkopen en uitfaseren.

Alleen de 128gb( 2 x 64) ddr5 sodimms kosten al 1300 euro.

Er staat ook bij dat de kaart de vloer aan gaat vegen 🧹 met de 5090. ;)
In path tracing wel ja.
Op de site geven ze aan dat deze vooral interssant is voor gamedeveloppers, lees niks over gaming zelf.

Ik bedoelde meer qua prijs.
Een 5090 kost 3500 euro, ca. max 2000 euro noem ik dan de vloer aanvegen.
Gaat lastig worden met 1300 euro aan geheugen....

Een 5090 kost 3500 euro, ca. max 2000 euro noem ik dan de vloer aanvegen.
Gaat lastig worden met 1300 euro aan geheugen....
Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen in die max 2000, waarom zou je met betere prestaties zover onder gangbare prijzen gaan zitten?

Dat hoop ik wel ja.
En die hoop heb ik ook niet, prijzen voor opslag en geheugen gaan niet meer in de buurt komen van wat het was want er zijn genoeg mensen die toch wel blijven kopen, met de grafische kaarten duurt het inmiddels ook al jaren en die prijzen gaan nooit meer zakken want er zijn er genoeg die het zelfs normaal vinden tegenwoordig.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen in die max 2000, waarom zou je met betere prestaties zover onder gangbare prijzen gaan zitten?

En die hoop heb ik ook niet, prijzen voor opslag en geheugen gaan niet meer in de buurt komen van wat het was want er zijn genoeg mensen die toch wel blijven kopen, met de grafische kaarten duurt het inmiddels ook al jaren en die prijzen gaan nooit meer zakken want er zijn er genoeg die het zelfs normaal vinden tegenwoordig.
We zijn het op beide punten helemaal eens.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh