MSN reclame wordt eindelijk uit Windows 11 gehaald

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft past de werking van Widgets in Windows 11 aan en maakt de feature minder opdringerig standaard. In nieuwe Insider-builds worden de MSN-feed en verschillende meldingen niet langer automatisch getoond. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Volgens Microsoft-topman Satya Nadella moet het bedrijf het vertrouwen van Windows-gebruikers opnieuw winnen.

Niet dat ze dan de kwaliteit (van de updates) verbeteren om het vertrouwen terug te winnen, maar alleen reclames verminderen ...

Wat maakt het uit wat Microsoft met windows 11 doet. Gaat niks veranderen daar.

Age verification + TPM 2.0 word straks hier ook door gedraaien. Houd in dat je straks (over enkele maanden wellicht) Je informatie over jezelf MOET afstaan om uberhaupt nog op het Internet te komen.
TPM zorgt ervoor dat je systeem helemaal op slot gaat en je helemaal daar buiten niet maar mag / komen.

Laatst bewerkt:
Wat maakt het uit wat Microsoft met windows 11 doet. Gaat niks veranderen daar.

Age verification + TPM 2.0 word straks hier ook door gedraaien. Houd in dat je straks (over enkele maanden wellicht) Je informatie over jezelf MOET afstaan om uberhaupt nog op het Internet te komen.
TPM zorgt ervoor dat je systeem helemaal op slot gaat en je helemaal daar buiten niet maar mag / komen.

En daar is nog eentje die ik gezien heb maar niet meer in de geschiedenis kan vinden.
Ik vraag me echt af of dit ze niet nog eens een hoop marktaandeel zal kosten wanneer dit wordt ingevoerd...

Laatst bewerkt:
Het kan best zijn dat hij daar geen kennis van genomen heeft. (linux)

Ben zelf met linux bezig, vergt wel veel tijd en energie.
Heb 1 machine (voor de woonkamer pc) redelijk stabiel draaien) (uitgezonderd dat er nog geen games erop staan en die hele meuk)
Updaten van ARCH is best wel goed opletten dat je alle componenten mee neemt. Als er iets scheef draait ga je onderuit.

Ik maak voor updaten momenteel gebruik van topgrade.. Hoef het maar te executen en de rest gaat zowat vanzelf.

XP? Waarom geen leuke Linux ipv iets wat al 20 jaar dood is?
Het was ook niet serieus bedoeld. Wou eigenlijk eerst nog win 3.11 op mijn 486 neerzetten. Maar daar heb ik geeneens internet op. Het makkelijkst is idd linux. Sinds de Steam Deck ook heel geschikt voor gaming

Jij bent ook meteen met Arch begonnen; wat echt wel voor de gevorderde gebruiker is. Een Ubuntu of Fedora kost 0,0 tijd en energie.

Zelf heb ik mijn vader op Mint gezet met een aantal apps, heel simpel geïnstalleerd via Flatpak (waaronder Only Office). Mijn vader is erg happy. Oudere laptop loopt weer als nieuw, heeft alles wat ie nodig heeft (Office, mail en internet).
Eigenlijk was het erg simpel om alles in te stellen, af en toe een vraagje aan Gemini stellen voor wat tips maar op een half uurtje was ik volledig klaar met het nieuwe systeem.

Thuis draai ik na eerst Mint nu Fedora 44 met KDE. Gewoon een zeer fijn OS.

Thuis draai ik na eerst Mint nu Fedora 44 met KDE

Ik draai DOS 3.3, 5.0, 6.22, Windows 3.11, 95, 98, ME, 2000, XP, Vista, 7, 8.1, 10, 11, Kubuntu en Bazzite :p

Ik draai DOS 3.3, 5.0, 6.22, Windows 3.11, 95, 98, ME, 2000, XP, Vista, 7, 8.1, 10, 11, Kubuntu en Bazzite :p
Ik ben begonnen met DOS 3.3 en heb ze allemaal gehad behalve Bazzite 🤣
Mis die tijden wel een beetje, vroeger ook nog geëxperimenteerd met PC-DOS en OS2/Warp (kreeg je gewoon gratis indertijd en heb ik echt nog wel even gebruikt, ook een leuk OS)...

Ik ben begonnen met DOS 3.3 en heb ze allemaal gehad behalve Bazzite 🤣
Mis die tijden wel een beetje, vroeger ook nog geëxperimenteerd met PC-DOS en OS2/Warp (kreeg je gewoon gratis indertijd en heb ik echt nog wel even gebruikt, ook een leuk OS)...
Ik denk ik op MSDOS 5.0 op onze 386SX16. Die had een 47MiB HDD en die was eigenlijk niet vol te krijgen.

OS/2 snapte ik helemaal niks van, en Windows heb ik zo lang mogelijk ontweken omdat ik de meerwaarde van een GUI niet zag.

In 2004/5 via een collega met Gentoo begonnen (sprong in het diepe!) en mijn eerste Ubuntu die ik via de post ontving was versie 6.06. Ik gebruik nu dus 20+ jaar Linux op de desktop. Ik heb allerlei DE's geprobeerd, maar 90% van de tijd heb ik Xfce gedraaid. Pas vorig jaar ben ik aan de Sway gegaan en ben nu Hyprland aan het testen.

Op de laptop van mijn vrouw draait Fedora, op die van de kinderen Mint en bij mijn schoonpa Ubuntu.

Ik ben overigens (php) programmeur maar opgeleid tot Microsoft MCSA en Novell CNE. In mijn werk als systeembeheerder op Windows-platforms heb ik dermate hekel gekregen aan MS dat ik er dus al 20+ jaar vanaf ben.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh