DDR6-werkgeheugen naar verluidt klaar voor marktintroductie rond 2028-2029

Lid geworden
mrt 6, 2017
De ontwikkeling van ddr6, de volgende generatie werkgeheugen, wint aan momentum. Dat stelt de Zuid-Koreaanse krant The Elec op basis van bronnen die actief zijn in het vervaardigen van substraten. Volgens verwachtingen binnen de sector zal ddr6 pas na 2028-2029 op de markt komen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Naast de snelheid zullen ook de prijzen wel weer verder worden opgeschroefd dus ik verwacht niet dat hier veel mensen reikhalzend naar uitkijken.

Om heel eerlijk te zijn heb ik sinds de introductie van DDR3 geheugen als consument nog nooit het gevoel gehad dat ik een tekort had aan transfers of dat de hoevelheid geheugen niet genoeg was. Had nog wel leuk geweest om ECC te testen en te zien of dat ook daadwerkelijk voor minder crashes zou zorgen.

Geen interesse in DDR6 hier. Ze komen waarschijnlijk met dat nieuwe --camm2. En dus geen dimms meer.
Lekker duur moederbord, lekker duur geheugen en geen modules meer, maar zo`n stom plaatje.
Doe wel eeb full upgrade naar Zen 7.. En dan zing ik het wel lekker langer uit. Koop wel een cpu met iets meer cores erop. Misschien nog goed voor 8 jaren plezier.

Volgens de huidige verwachtingen zal ddr6 de gegevensoverdrachtssnelheid meer dan verdubbel dan die van ddr5, met snelheden rond 8.400 MT/s.

Vind dit wel een beetje overtrokken DDR6 verdubbelt noemen en dan cijfers van 8400 MT/s

Nou dan gaat het snelste DDR5 ook in die richting komen.. 8000MT/s word de nieuwe standaard voor Zen6. Dus het snelste DDR5 (wat nog sneller is dan die genoemde 8000MT/s (er zullen vast ook wel iets van 8400 - 8800MT/s DDR5 kits te vinden zijn. Zit dan gewoon aardig in de buurt van het `langzamere` DDR6. Dus verlopig is DDR6 maar weinig nut (alleen omdat AM6 dit vraagt te gebruiken)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh