Microsoft lijkt verplichte Microsoft-accounts geleidelijk los te laten, mogelijk ook in Windows 11

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft lijkt zijn strikte beleid rond verplichte Microsoft-accounts voorzichtig te versoepelen. Na wijzigingen in Edge en signalen uit de Windows-ontwikkelteams groeit de verwachting dat ook Windows 11 in de toekomst meer ruimte zal bieden voor lokale accounts. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Altijd wel leuk, bedenken ze weer een verplichting zoals je MS account blijkt deze na tig weken al weer te omzeilen is. :LOL::ROFLMAO::rofl:

Altijd wel leuk, bedenken ze weer een verplichting zoals je MS account blijkt deze na tig weken al weer te omzeilen is. :LOL::ROFLMAO::rofl:
Ik zou er in ieder geval zeer blij van worden als ze de verplichte account loslaten.

Ik zou er in ieder geval zeer blij van worden als ze de verplichte account loslaten.

Ik werd nog veel blijer toen ik Windows 11 losliet :d

Dat geld voor heel veel mensen en dat is in Redmond behoorlijk onderschat zoals wel meer zaken waar ze nu stap voor stap op terugkomen, er zijn ook genoeg toepassingen voor Windows waarbij een Microsoft account totaal onnodig en vaak ook niet gewenst is.

Zo kondigde Microsoft onlangs aan dat gebruikers binnenkort met een Google-account kunnen inloggen bij Microsoft Edge. Daarmee verdwijnt de verplichting om een Microsoft-account te gebruiken voor synchronisatie van browsergegevens.

Het is gewoon weer een wassen neus, want met een google-account ben je helaas niks veiliger op je windows 11.
Google is momenteel ook alles strikter aan het maken met youtube en google appstore.

Nee ik log nergens in met een google account, dan google alleen zelf.
Doordat je alles via google laat lopen zet je je zelf op een gegeven moment je eigen vast en krijgt google overal controle op met wat je allemaal online doet.
Post automatically merged:

Ik werd nog veel blijer toen ik Windows 11 losliet :d

Denk wel dat ik hem op me oudere pc nog laat draaien. (die pc toch niet dagelijks nodig) dus zie het niet zo als een probleem in deze. uiteraard wel zo vrij mogelijk van ms bloat.
Windows 10 is daar ook geen optie meer.

Drivers ect gaan straks alleen nog voor windows 11 worden uitgegeven en word er voor 10 niks meer gedaan.

Laatst bewerkt:
Dat geld voor heel veel mensen en dat is in Redmond behoorlijk onderschat zoals wel meer zaken waar ze nu stap voor stap op terugkomen, er zijn ook genoeg toepassingen voor Windows waarbij een Microsoft account totaal onnodig en vaak ook niet gewenst is.
Dankzij online media zoala reguliere sites, Youtube, enz heeft "de gewone gebruiker" nu ook echt wel een stem en kan er druk gezet worden. Ook zoveel info over Windows alternatieven tegenwoordig (enb actieve campaigns hiervoor). Microsoft kon dit niet blijven negeren...

Drivers ect gaan straks alleen nog voor windows 11 worden uitgegeven en word er voor 10 niks meer gedaan.

Het enige waar ik qua hardware nog drivers voor nodig heb zijn 2 AIO- en 1 labelprinter.
Voor die paar keer per jaar hang ik ze wel aan de 4770K met Windows 10 (vereiste voor de Dymo labelprinter). Meeste gaat hier toch als PDF en via de mail de deur uit.
Dat enkele bestandje draag ik dan wel via USB over

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh