Logitech Mobi Fold Review. Dit is de meest flexibele muis van dit moment

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ik ga op reis en neem mee: de Logitech Mobi Fold. Deze muis, die we in dit artikel bespreken, lijkt ontworpen voor wie veel onderweg is. Je kunt hem opvouwen en meenemen in je binnenzak. Zo hoef je nooit meer zonder muis te zitten.
Hoewel aanraakschermen en touchpads de afgelopen jaren stukken beter zijn geworden, blijft een muis voor velen onmisbaar. De Logi Mobi Fold is bedoeld voor wie veel op pad is, niet altijd op dezelfde plek werkt en dus een muis zoekt die makkelijk is mee te nemen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het zou mij handiger lijken als je de muis helemaal kon strekken zodat hij zo plat mogelijk naast een laptop opgeborgen kan worden aangezien dit concept toch meestal onderweg gebruikt gaat worden i.c.m. een laptop.
Het past dan meer bij het mobiele idee van laptops die vooral steeds dunner worden.

Ja eens. Dat was ook direct wat ik eruit haalde als minpunt. Voor vervoer lijkt me dat een redelijke eis om te stellen aan een product. Is er een reden dat het niet kan?

Het zou mij handiger lijken als je de muis helemaal kon strekken zodat hij zo plat mogelijk naast een laptop opgeborgen kan worden aangezien dit concept toch meestal onderweg gebruikt gaat worden i.c.m. een laptop.
Het past dan meer bij het mobiele idee van laptops die vooral steeds dunner worden.
Dan beschrijf je een Microsoft Arc Mouse, zoals die een 10 jaar geleden al bij mijn MS-Surface geleverd werd. Ziet er op het oog super praktisch uit, maar als je ze één keer gebruikt hebt krijg je letterlijk al krampen van het kijken naar een plaatje van dit soort oplossingen.
Omdat het oppervak (randje) waarmee je het ding vast pakt zo klein is kreeg ik er binnen een half uur werken al enorme pijn van in mijn hand door de "krampachtige" grip.

Dan beschrijf je een Microsoft Arc Mouse, zoals die een 10 jaar geleden al bij mijn MS-Surface geleverd werd. Ziet er op het oog super praktisch uit, maar als je ze één keer gebruikt hebt krijg je letterlijk al krampen van het kijken naar een plaatje van dit soort oplossingen.
Omdat het oppervak (randje) waarmee je het ding vast pakt zo klein is kreeg ik er binnen een half uur werken al enorme pijn van in mijn hand door de "krampachtige" grip.
Als het om bruikbaar gaat heb ik eerlijk gezegd nog nooit een "mobiel" muisontwerp gezien waar langdurig mee te werken is, zeker als je wat grotere handen hebt vormen ze allemaal een probleem.

Ik gebruik nog altijd mijn 3 mx anywhere 2 muizen, dit ontwerp lijkt me wel handig maar mis dan de functionaliteit van de extra knoppen en scroll wheel.. Maar ik zie dit wel beter zitten dan de Microsoft muis, die vond ik nogal .. kwetsbaar? We hebben hem overwogen voor op kantoor maar uiteindelijk is hem dat neit geworden..

Overigens best lomp dat er zelfs geen kabeltje bij geleverd wordt. Oh, en grappig detail dat Frank "toevallig" een MX master op het bureau had liggen 😜

De eerste generatie Arc was een gedrocht, eigenlijk een zo klein mogelijk gemaakte muis met een harde in/uitklap achterkant waardoor deze op het oog vooral, kleiner werd. Dat was een onding. Maar latere generaties zie ik toch veel gebruikt worden De Surface Arc is echt een waterscheiding bij zakelijke Surface-gebruikers. De ene helft doet touchpad de andere arc-muist. Je ziet eigenlijk nauwelijks stylus en zeer beperkt de touch-screenfunctie gebruikt worden. Touchscreen bij alles wat niet plat ligt (en niet in één hand past), eigenlijk ook niet veel gebruikt.

Vooor hen die wel portabel muizen blijf ik erbij het heel onpraktisch en onlogisch te vinden dat juist Logitech dan niet deze muis volledig platbaar heeft gemaakt. Transporttechnisch is dat onhandig maar ik verwacht ook vermijdbare druk op de constructie daardoor.
Post automatically merged:

Als het om bruikbaar gaat heb ik eerlijk gezegd nog nooit een "mobiel" muisontwerp gezien waar langdurig mee te werken is, zeker als je wat grotere handen hebt vormen ze allemaal een probleem.
Op zich eens maar nadat mijn laatste generatie MX-master het helaas begaf gebruik ik (uit bezuinigingsoverweging) al een tijdje een eigenlijk te kleine en daardoor minder lekkere MS-muis, en het went wel. Niet blij mee, maar het went wel. Verwacht dat wel meer mensen zich uiteindelijk aanpassen aan hun muis ipv andersom. :coffee2:

De eerste generatie Arc was een gedrocht, eigenlijk een zo klein mogelijk gemaakte muis met een harde in/uitklap achterkant waardoor deze op het oog vooral, kleiner werd. Dat was een onding. Maar latere generaties zie ik toch veel gebruikt worden De Surface Arc is echt een waterscheiding bij zakelijke Surface-gebruikers. De ene helft doet touchpad de andere arc-muist. Je ziet eigenlijk nauwelijks stylus en zeer beperkt de touch-screenfunctie gebruikt worden. Touchscreen bij alles wat niet plat ligt (en niet in één hand past), eigenlijk ook niet veel gebruikt.

Vooor hen die wel portabel muizen blijf ik erbij het heel onpraktisch en onlogisch te vinden dat juist Logitech dan niet deze muis volledig platbaar heeft gemaakt. Transporttechnisch is dat onhandig maar ik verwacht ook vermijdbare druk op de constructie daardoor.
Post automatically merged:

Op zich eens maar nadat mijn laatste generatie MX-master het helaas begaf gebruik ik (uit bezuinigingsoverweging) al een tijdje een eigenlijk te kleine en daardoor minder lekkere MS-muis, en het went wel. Niet blij mee, maar het went wel. Verwacht dat wel meer mensen zich uiteindelijk aanpassen aan hun muis ipv andersom. :coffee2:
Gek genoeg gebeurd dat inderdaad, maar op lange duur en zeker voor langdurig gebruik is dat nie toptimaal.. Ik gebruik al sinds de MX master 2 de MX Master dus, ik ben nu toe aan de 3s omdat ik die net voor de 4 kocht.. Ze gaan eignelijk niet kapot, maar ze beginnen wel te plakken.. Op mijn 3 heb ik momenteel wel een stikkerset, maar ik richtte een nieuwe werkplek in thuis dus toen toch maar de 3s uitgepakt..
Je merkt wel degelijk een verschil hoor, de Anywhere is een hele goede muis, maar voor occasioneel gebruik op kantoor is ie dus wel geschikt, niet om langdurig dag in en dag uit te werken (voor mij, met mijn grotere handen)

Overigens best lomp dat er zelfs geen kabeltje bij geleverd wordt. Oh, en grappig detail dat Frank "toevallig" een MX master op
Haha, er liggen standaard een stuk of vier muizen op mijn bureau. Ik was die dagen ook bezig met telefoons testen en dan is de Freespin en de extra functionaliteit van de MX Master 4 erg handig. Die grafieken maken, met inmiddels zo'n 150 telefoons is namelijk nogal wat scrolwerk. Er ligt ook een Logitech Superstrike, de nieuwste van Hator en nog een andere muis.... Waarom ik dat doe: ik wissel af toe tussen muizen om er nog een wat betere praktijkindruk van te krijgen en hoe beter een product is, hoe gedachtelozer je hem pakt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh