Sandisk Optimus GX 7100M Review

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sandisk is weer actief in de ssd-markt, nadat het een tijdlang het stokje had overgedragen aan WD. In deze review bekijken we een oude bekende: de Optimus GX 7100M, die voorheen als WD SN7100 op de markt werd gebracht. We testen hem opnieuw, omdat producten na verloop van tijd kunnen veranderen en firmwares kunnen verbeteren. In deze review bekijken we de ssd en komen we tot de ontdekking dat hij verrassend vlot is.
Klein maar fijn, dat lijkt het motto te zijn van deze ssd. De Optimus GX 7100M is gevat in een heel kleine module: M.2-2230, dat is ongeveer het formaat van een postzegel. Een ssd als deze past – met een adapter - in een slot dat geschikt is voor het gebruikelijke M.2-2280-formaat, maar waarschijnlijker is dat hij een plekje krijgt in een handheld-gamecomputer of kleine laptop.
De Optimus GX 7100M wordt geleverd met een capaciteit van 1 of 2 TB. Net als veel andere ssd’s maakt hij gebruik van het PCI Express 4.0 x4-protocol. Daarmee is hij compatibel met vrijwel iedere moderne computer. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb altijd al WD gehad en deze stelt ook niet teleur, zelfs al heet ie nu Sandisk. What's in a name.
Tja en de prijzen zijn wat ze zijn, ik kocht afgelopen week nog een 1Tb nvme voor 120€ (gen3x4) van Acer.. Er zijn dus nog koopjes te doen maar slechts zelden nog aan de prijzen van afgelopen jaar..

Ik heb altijd al WD gehad en deze stelt ook niet teleur, zelfs al heet ie nu Sandisk. What's in a name.
Tja en de prijzen zijn wat ze zijn, ik kocht afgelopen week nog een 1Tb nvme voor 120€ (gen3x4) van Acer.. Er zijn dus nog koopjes te doen maar slechts zelden nog aan de prijzen van afgelopen jaar..
Eigenlijk heb je nu dus een Biwin-ssd;-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh