Seagate Exos 32 TB Review. Dit is het neusje van de zalm onder de harde schijven

Lid geworden
mrt 6, 2017
Er worden niet meer zulke grote stappen gezet als in het verleden, maar er komen nog regelmatig nieuwe harde schijven met grotere capaciteiten op de markt, zoals de Seagate Exos M 32 TB die we in deze review bekijken. Deze schijf heeft de grootste capaciteit die op dit moment in de markt wordt aangeboden. Er hangt een zeer stevig prijskaartje aan, maar desondanks staan we in deze review stil bij dit technische hoogstandje.
Als je hem zo voor je ziet liggen, is het moeilijk te begrijpen dat in een apparaatje met zo’n beperkte omvang zoveel data kan worden opgeslagen. De Seagate Exos M is voorzien van de gebruikelijke SATA-aansluiting en kan net zo makkelijk in de gemiddelde desktop-pc als in een nas, server of externe behuizing worden gemonteerd. Je kunt er bijna alle kanten mee op en er alles mee doen. Dat laatste moet je ook weer niet al te letterlijk nemen; basketballen met de Exos als bal is uiteraard een minder goed idee. Het blijft immers een behuizing waarin tien platen met ieder een capaciteit van 3,2 TB ronddraaien op maximaal 7.200 toeren per minuut, en waar aan de boven- en onderkant van die platen koppen zweven - twintig in totaal. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een mooie schijf maar aangezien ik harde schijven alleen nog voor back-up gebruik en topprestaties niet de hoogste prioriteit hebben is dit te duur en voor mij niet interessant.
Voor minder dan € 1000,- koop je 2 16TB schijven en blijft er dus geld over voor een mooie NAS, of je koopt voor het zelfde bedrag 2 x 20TB.

Onbegrijpelijk waarom harde schijven nu nog zo duur zijn, ja ik weet het, het is al een ontiegelijk aantal maal uitgelegd maar snap het niet echt goed. Ik wilde eigenlijk dit jaar upgraden maar dat moet ik toch nog even uistellen.. Het is gewoon te duur om op dit moment mijn 14Tb en 12Tb schijven te vervangen door grotere exemplaren..
Net een 3Tb schijf gekocht voor 90€ (refurbished enterprise schijf) .. Gewoon niet te geloven (ik moest en defecte 3Tb vervangen in een van mijn NASen)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh