Noctua: geclaimde maximale hoogte CPU-koeler klopt niet bij meer dan helft van behuizingen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Noctua heeft metingen uitgevoerd van de ruimte voor processorkoelers in allerlei behuizingen, waaronder voornamelijk compacte sff-kastjes. De accuraatheid van die waarde is belangrijk, aangezien die bepaalt of een koeler wel of niet in een kast past. Dit beperkt het formaat en dus ook het koelvermogen, een cruciale factor in compacte builds. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat is een goede om te weten! Ik denk dat ik de volgende keer dat ik een PC bouw die metingen check om te zien wat past. Ook als ik niet van plan ben er een Noctua koeler in te zetten.

Niet nieuw dit en de meeste pc bouwers weten het al jaren, veel fabrikanten zijn aan de voorzichtige kant bij het opgeven van deze maten en het zelfde geldt vaak bij de opgegeven ruimte voor GPU's.

Niet nieuw dit en de meeste pc bouwers weten het al jaren, veel fabrikanten zijn aan de voorzichtige kant bij het opgeven van deze maten en het zelfde geldt vaak bij de opgegeven ruimte voor GPU's.
Er waren ook gevallen waarbij juist teveel ruimte is opgegeven, dus het is niet alleen voorzichtigheid.

Er waren ook gevallen waarbij juist teveel ruimte is opgegeven, dus het is niet alleen voorzichtigheid.
Heb ik gelezen en is ook bekend, vandaar dat ik zei "veel fabrikanten" en niet alle. ;)
Ik ga eigenlijk altijd voor de wat luxere en duurdere behuizingen en daarbij valt het meestal positief uit, in m'n Jonsplus BO100 kon ik zelfs 12mm hoger kwijt dan opgegeven.

Heb ik gelezen en is ook bekend, vandaar dat ik zei "veel fabrikanten" en niet alle. ;)
Ik ga eigenlijk altijd voor de wat luxere en duurdere behuizingen en daarbij valt het meestal positief uit, in m'n Jonsplus BO100 kon ik zelfs 12mm hoger kwijt dan opgegeven.
Ik moet kennelijk terug naar de basisschool voor begrijpend lezen :LOL:
In mijn twee decennia als zelfbouwer heb ik er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat de fabrikant wel eens een verkeerde waarde opgegeven zou kunnen hebben op de specsheet. Dat verklaart wel wat ervaringen die ik afschoof op eigen fouten...

Ik moet kennelijk terug naar de basisschool voor begrijpend lezen :LOL:
In mijn twee decennia als zelfbouwer heb ik er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat de fabrikant wel eens een verkeerde waarde opgegeven zou kunnen hebben op de specsheet. Dat verklaart wel wat ervaringen die ik afschoof op eigen fouten...
Een ander leuk feitje: het opgegeven gewicht van laptops klopt van geen kant. Een van de sufste tests die ik uitvoer is: een laptop op de weegschaal zetten;-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh