Review EGO Aura-R2 robotmaaier - wel de looks, niet de brains

Lid geworden
mrt 6, 2017
De uitspraak ‘beauty is good but brains are better’ is een-op-een van toepassing op de Aura-R2 robotmaaier van EGO. Bij de unboxing is het liefde op het eerste gezicht, maar zoals vaker bij grote romantische avonturen, blijkt de werkelijkheid minder rooskleurig. De EGO Aura-R2 is een prachtige maairobot, maar moet voor een langdurige relatie liever nog wat slimmer worden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Van een merk als Ego had ik dit niet verwacht. Mijn beleving van het merk was duur, maar een erg goed kwaliteit. Dat ze dit dan zo te grabbel gooien met een robotmaaier, die andere fabrikanten al jaren beter en goedkoper doen, is mij een raadsel.

Mijn speculatieve inschatting is "late to market". De stap van een techniek o.b.v. perimeterdraad (relatief simpele detectie) naar zelf herkennen (AI) in combinatie met locatiemeting, is best een grote. Voordeel van dit soort grotere spelers is wel dat zij vaak wel budget hebben dit soort uitdagingen aan te gaan en tegenslagen op te vangen. Ben daarom vooral heel benieuwd naar de snelheid waarmee zij verbeteren. Dat zal uiteindelijk meer zeggen dan deze eerste generatie.

Ik kan enkel reageren met "Oei" eigenlijk.

Voor wat betreft de krant , yogamat en zelfs de auto, de offers worden zeer gewaardeerd door deze lezer. Hopelijk kan je ze bij Ego of Frank declareren. Wellicht is de disclaimer dat dieren niet in gevaar zijn en zullen worden nog even nodig voor de bezorgde medemens.

Helaas.... We hebben de resten nog (deels) voor volgende tests. Want ik blijf dit een beperking vinden (en ook wel kritiek op veel andere reviewers: die reviewen wel maar testen niet #arrogantiealarm). Het klinkt allemaal zo mooi maar de praktijk is veel complexer dan zien of een robot rechte lijnen over een gazon kan trekken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh