Schakelaar voor buiten verlichting die niet te schakelen is via een wip

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Binnen in de woning heb ik hier een normale wand schakelaar die in een inbouw doos zit.
Nou heb ik het probleem dat mijn kinderen er altijd eraan lopen te prutsen.. En de schakelaar naar beneden drukken.
Dan is er geen stroom meer en dus ook geen verlichting buiten.

Nou vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen?

Was aan het denken om een sleutel schakelaar te plaatsen om het zo aan en uit te doen. Maar volgens mij kan ik daar niets mee omdat zoiets volgens mij niet in een bepaalde stand kan blijven staan.

Goedkoopste oplossing is misschien om de schakelaar om te draaien, zodat naar beneden altijd aan is en naar boven uit.. Ze drukken meestal de schakelaar naar onderen.
Nou vraag ik mij af, zijn er beveiligde wandschakelaars (die eventueel met een kapje zijn af te sluiten)
Hebben jullie enige idee wat ik hiermee kan behalve de armen van hun om de rug te tapen. Zodat ze er vanaf blijven.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zelf zou ik de kinderen zeggen dat ze er van af moeten blijven, lukt misschien niet de eerste keer maar het komt goed en dat hoort bij het opvoedingsproces.
Of je neemt de gemakkelijke oplossing en plaatst een Wifi-schakelaar achter een afsluitdeksel.

Bedoel je zoiets? let dan wel op dat het spelletje nog leuker kan worden :)
Sleutelschakelaar zou ik niet doen, te veel gedoe met die sleutel bewaren.
Wifi met blindplaat kan maar kijk dan wel of je een nuldraad hebt en aanwezig is in die doos (voor buitenverlichting word vaak een dubbelpolige schakelaar gebruikt )
Veel jaluzieschakelaars kunnen ook hun stand behouden door het messingplaatje eraf te laten.

voor buitenverlichting word vaak een dubbelpolige schakelaar gebruikt
Die zijn er ook hoor, de door mij gelinkte Wifi-schakelaar is maar een voorbeeld, je moet natuurlijk altijd goed uitzoeken wat je nodig hebt.

Bedoel je zoiets? let dan wel op dat het spelletje nog leuker kan worden :)
Sleutelschakelaar zou ik niet doen, te veel gedoe met die sleutel bewaren.
Wifi met blindplaat kan maar kijk dan wel of je een nuldraad hebt en aanwezig is in die doos (voor buitenverlichting word vaak een dubbelpolige schakelaar gebruikt )
Veel jaluzieschakelaars kunnen ook hun stand behouden door het messingplaatje eraf te laten.

Dit kapje is wel interessant.
Niet duur en makkelijk aan te brengen volgens mij.
Alleen als je eenmaal weet hoe hij open gaat, dan weet ik ook niet of dat dit nog blijft werken. Maar dan is er wel al een barrier opgeworpen.

Als het kapje een beetje goed klemt kan je de opening ook aan de bovenkant houden.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh