QNAP TVS-675 met myQNAPcloud One Review. Een NAS met verrassende processor en makkelijke en betaalbare offsite back-up

Lid geworden
mrt 6, 2017
De QNAP TVS-675 die we vandaag bespreken is een van de meest bijzondere nas-apparaten van dit moment. Op het eerste gezicht is hij niet bijzonder; er is ruimte voor zes schijven en aan de achterzijde tref je de nodige aansluitingen. Wat hem afwijkend maakt, vind je aan de binnenkant. In deze review gaan we op inspectie en bekijken we wat de plus- en minpunten van deze nas zijn. Daarnaast maken we een uitstapje naar de cloud en kijken we naar demogelijkheden die QNAP op dat vlak biedt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit is wel heel interessant, je zegt dat de processor niet snel genoeg is voor ZFS, maar ik draai dat op veel minder krachtige machines. Misschien wel ergens jammer, maar daar staat dan weer de online opslag tegenover die inderdaad met 86$/Tb wel goedkoop te noemen is.. zeker als je geen extra kosten voor up en downloads hebt. Las ik het ook goed dat dit zich nog in beta fase bevindt?
Zeker voor de toekomst in de gaten te houden.. Zakten de prijzen voor storage nu maar wat sneller..

Dit is wel heel interessant, je zegt dat de processor niet snel genoeg is voor ZFS, maar ik draai dat op veel minder krachtige machines. Misschien wel ergens jammer, maar daar staat dan weer de online opslag tegenover die inderdaad met 86$/Tb wel goedkoop te noemen is.. zeker als je geen extra kosten voor up en downloads hebt. Las ik het ook goed dat dit zich nog in beta fase bevindt?
Zeker voor de toekomst in de gaten te houden.. Zakten de prijzen voor storage nu maar wat sneller..
Voor zover ik kan zien is het nu als product beschikbaar. Zoals ik al schrijf in het artikel: ik heb het gevoel dat er nog wat features aan toegevoegd kunnen worden Echter, waar het primair voor bedoeld is: werkt prima. Dat ze ZFS hierop niet ondersteunen heeft met het prestatieniveau te maken. Een fabrikant als QNAP moet natuurlijk zeker van zijn zaak zijn als ze een feature beschikbaar stellen. Ik heb liever dat als ze maar een beetje twijfelen, ze de feature niet uitrollen dan dat er toch mensen zijn die uiteindelijk tegen een probleem aanlopen. Zeker met bestandssystemen wil je niet experimenteren;-)

Het is een beetje vreemd. De TVS-675 installeert standaard QTS, maar QTS Hero, blijkt ook beschikbaar te zijn via de downloadsite. Ik heb het net even geinstalleerd en het werkt. Het artikel heeft een update gehad.

Het is een beetje vreemd. De TVS-675 installeert standaard QTS, maar QTS Hero, blijkt ook beschikbaar te zijn via de downloadsite. Ik heb het net even geinstalleerd en het werkt. Het artikel heeft een update gehad.
Je hebt dus de keuze maar moet die dus wel bewust maken? Dat vind ik wel een goede optie dan.

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel belangrijk dat mensen bewust kiezen;-) De keuze zou inderdaad, eleganter kunnen én mogen.
Ja misschien wel.. Aan de andere kant, de meeste huis tuin en keukengebruikers installeren het en denken er verder niet over na, het zijn pas als wij nerds ermee aan de slag gaan dat we de laatste steen willen omkeren ;)
Althans ik spreek nu even voor mezelf maar ik denk dat jij net zo bent en zovele anderen met ons..
Hij is misschien wel een tikkeltje te duur voor een gewone huis-tuin gebruiker..

Ja misschien wel.. Aan de andere kant, de meeste huis tuin en keukengebruikers installeren het en denken er verder niet over na, het zijn pas als wij nerds ermee aan de slag gaan dat we de laatste steen willen omkeren ;)
Althans ik spreek nu even voor mezelf maar ik denk dat jij net zo bent en zovele anderen met ons..
Hij is misschien wel een tikkeltje te duur voor een gewone huis-tuin gebruiker..
Tjah voor de gemiddelde thuisgebruiker is een Beedrive of een instapper van QNAP een prima keuze. Dit is toch bedoeld voor kleinzakelijk of mensen met wat meer wensen / eisen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh