Review: Giada DF612 mini-pc Muisstille Alder Lake met een aantrekkelijke prijs

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,009
Een mini-pc is een handig apparaat. Hij biedt de kracht van een computer, maar kan op de gekste plekken worden neergezet. Giada is een fabrikant die zich op de professionele markt richt. Onlangs hebben we al de D613 bekeken, een mini-pc met vier schermaansluitingen. Deze keer is het de beurt aan een familielid: de DF612. De barebone-versie daarvan kost 449 euro; daarmee is hij aanmerkelijk lager geprijsd dan het andere model. De DF612 is volledig passief gekoeld en heeft dus geen ventilatoren. Terwijl de 613 een i5 uit de Raptor Lake-familie aan boord heeft, beschikt de DF612 over een wat oudere Alder Lake-processor. Ons testmodel was uitgerust met een i3-1215U, maar je kunt ook kiezen voor een krachtigere maar duurdere i5 of i7. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Technisch een leuk PCtje, zou vanwege de passieve koeling een vervanger kunnen zijn van m'n Intel NUC als mediacenter.
Die maakt niet overdreven veel geluid maar hoorbaar is hij wel.
Maar goed geventileerd plaatsen betekent vaak in het zicht, en de spullen voor de professionele markt zijn net als deze Giada meestal niet erg aantrekkelijk om te zien..
 
Ik krijg toch wel een heel gemengd gevoel bij dit appraat.
Op uiterlijk kwam het eerst enigzins over als een van die inmiddels diverse Aziatische box-PC's op de markt. Na bekijken van wat meer foto's op de website van Giada blijkt dat bij nader inzien niet helemaal gerechtvaardigd te zijn.
De prijs echter is hoger dan die van een zeer geavanceerde bulletproof industrieële PC (Bron = zelf betrokken geweest bij projecten waar dit soort PC's werden toegepast). Om dan ook nog eens te lezen dat het een barebone is was een beetje schokkend eigenlijk.
Dan lijkt deze vervolgens ook nog eens niet uit te blinken in het een of ander, wat bij mij toch de vraag wekt wie of wat de doelgroep werkelijk is !?
Ik 'kick' echt behoorlijk op dit soort doosjes, maar deze maakt bij mij in elk geval niets los.
Wellicht zie ik wat over het hoofd ?

P.S> Giada geeft toepassingen aan als digital signage, kiosk etc. maar die worden vaak al door (veredelde) Raspberry Pi's aangedreven tegenwoordig.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh