Alternatieve app stores op de iPhone, is het wat?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Hoewel niet iedereen fan is van de EU, heeft de Digital Markets Act (DMA) ervoor gezorgd dat Apple alternatieve app stores en betaalmethodes moet toelaten op iOS-apparaten. Het zal zeker nog wel even duren voordat je de Epic Game Store of MacPaw’s Setapp kunt installeren, maar je kan nu wel de AltStore - als eerste alternatieve app-winkel voor consumenten - op je iPhone kunt downloaden. Technisch gezien is het al sinds iOS-versie 17.4 mogelijk om third party app stores te installeren. Sinds gisteren is het mogelijk om alternatieve appmarktplaats te installeren op je iPhone, met de Altstore PAL. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Heldere uitleg, ik ben niet bepaald een digibeet al meer als 2 decennia bouw en installeer ik systemen, ook ben ik met Android tablets en telefoons bezig geweest met rooten en custom roms.
Dat laatste had ook te maken met het feit dat updaten jaren lang behoorlijk gebrekkig is geweest bij de Android toestellen.
Uiteindelijk ben ik naar Apple geswitcht omdat ik wel klaar was met het gepruts, langer updates wilde, betere beveiliging en meer privacy.
Dat was ook ingegeven omdat je tegenwoordig met telefoon en tablet steeds meer privacy gevoelige zaken regelt als administratie en betalingsverkeer.

Ik behoor dus tot de groep gebruikers die niet zit te wachten op alternatieve app stores of betalingsmogelijkheden, en laat m'n iPhone zoals Apple hem bedoeld heeft.
Zolang alle noodzakelijke apps gewoon in de App Store te vinden zijn blijft dat ook zo, zeker voor een spelletje ga ik dit soort fratsen niet uithalen, ik vind telefoons sowieso te klein om een beetje leuk op te gamen.
De enige wens die ik wel heb voor de iPad is een browser waarin add-ons mogelijk zijn, waarbij veiligheid wel voorop moet blijven staan natuurlijk.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh