Windows 10 gaat je binnenkort herinneren om in te loggen met je Microsoft-account

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,007
Het klinkt misschien erger dan het is, maar Microsoft gaat je eraan herinneren om in te loggen met je Microsoft-account als je een lokaal Windows 10-account hebt. Dit kwam naar voren uit een release preview voor Windows Insiders die nog steeds Windows 10 draaien. Build 19045.4353 voegt helaas geen cutting-edge features toe, maar wel een nieuwe balk in het Instellingen-programma met het verzoek om in te loggen met je Microsoft-account. Je kunt dan een back-up maken van je bestanden en foto's zodat ze veiliger zijn, volgens het bedrijf in Redmond. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Beleefd vragen mag altijd, de keuze blijft nee net als bij de installatie.
Ik ga binnenkort net als op m'n mediacenter Windows 10 Enterprise maar eens op de desktop zetten, dan heb je geen "aanbiedingen", verzoeken en reclame meer van Microsoft.
De ondersteuning voor Windows 10 loopt dan ook wat langer door dan oktober '25.
 
Beleefd vragen mag altijd, de keuze blijft nee net als bij de installatie.
Ik ga binnenkort net als op m'n mediacenter Windows 10 Enterprise maar eens op de desktop zetten, dan heb je geen "aanbiedingen", verzoeken en reclame meer van Microsoft.
De ondersteuning voor Windows 10 loopt dan ook wat langer door dan oktober '25.

Welke enterprise versie ga je dan installeren die LTSC IOT versie? Of de niet IOT versie?
 
Welke enterprise versie ga je dan installeren die LTSC IOT versie? Of de niet IOT versie?
Het word de Enterprise LTSC 2019, dat is de laatste standaard LTSC die nog 10 jaar ondersteunt word en is ook het voordeligst op de kop te tikken.
Tegen dat het 2029 is zie ik wel verder want het systeem is dan inmiddels al weer 8 jaar oud.
Ik draai er overigens een dualboot met Linux op en dat start ik tegenwoordig al vaker op dan Windows.
Verder ben ik ook van plan om een Mac Mini als daily driver te gaan gebruiken aangezien ik al een iPhone en iPad heb,
bij m'n volgende tv komt daar binnenkort ook een Apple tv 4k bij (zit nog ff af te wachten of ze niet stiekem met een 2024 model komen) dus dat lijkt me een logische keuze.
 
IOT versie is de langste..

LTSC 2019 is volgens mij korter.
Klopt maar dat is de IOT 2021 versie en die word extended ondersteunt tot 2032.
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/windows-10-iot-enterprise-ltsc-2021

De gewone LTSC 2021 word ondersteunt tot januari 2027.
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/windows-10-enterprise-ltsc-2021

Enterprise LTSC 2019 word extended ondersteunt tot januari 2029.
https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/windows-10-enterprise-ltsc-2019

Aangezien ik al een paar keer problemen heb gehad met de activatie van IOT versies heb ik gekozen voor de langst ondersteunde LTSC.
 
Laatst bewerkt:
Raar dat de laatste LTSC (die van 2021 een kortere ondersteuning heeft dan de versie er voor.,
 
Raar dat de laatste LTSC (die van 2021 een kortere ondersteuning heeft dan de versie er voor.,
Ze hebben simpelweg na 2019 besloten de ondersteuning in te korten en dat is zakelijk gezien best slim.
Veel bedrijven kopen namelijk liever de ondersteuning erbij dan dat ze al hun systemen gaan updaten naar een nieuw besturingssysteem.
Er zijn genoeg bedrijven die pas nieuwe systeem software krijgen bij de aanschaf van nieuwe hardware.
Voor Microsoft is dit dus een lucratief verdienmodel.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh