Microsoft wil toegang ontzeggen tot Edge-instellingen voor gebruikers die Windows niet hebben geactiveerd

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,007
Het gaat dan om gebruikers met een nog niet geactiveerde Windows 11 of 10 versie. Als Microsoft begint met het blokkeren van bepaalde instellingen is dat hoogstwaarschijnlijk een pas een eerste stap in een poging om de hoeveelheid niet geactiveerde installaties van de besturingssystemen te verminderen. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Gezien de hoeveelheid alternatieven is dit als "dreigement" nauwelijks serieus te nemen, persoonlijk zou ik er nog geen traan om laten als ze Edge helemaal verwijderen.
Veel Edge gebruikers zullen toch al bij Google terecht komen voor de zoekresultaten en add-ons, dan kan je net zo goed Chrome installeren.
Ze kunnen ook alle Windows versies die niet na 30 dagen zijn geactiveerd helemaal blokkeren onder het motto, wie het niet betaalt zal het ook niet gebruiken.
Dit gebeurt waarschijnlijk niet ter meerdere eer en glorie van "kijk ons eens veel gebruikers hebben", want links om of rechts om dat levert hoe dan ook geld op.
En dus word er met veel poeha weer een "oplossing" aangekondigd voor een probleem dat ze zelf gecreëerd hebben en in stand houden.
 
Dit kan gewoon niet waar zijn. Wij als microsoft willen weer een dominantie met de browser krijgen maar als je een niet geactiveerde windows versie hebben blokkeren we de toegang tot de instellingen in de browser.

Klinkt dit nu zo dom of ben ik gewoon zo dom :).
 
Ik vind dit een vreemde keuze van MS.
Edge heeft altijd al moeite om marktaandeel te krijgen en nu ga je er ook nog een extra gebruiksvoorwaarde aan hangen. En men overschat de populariteit en bruikbaarheid van Copilot heel erg. Ik gebruik het af en toe tijdens mijn werk in o.a. MS Power Platform en Teams, maar het resultaat is soms treurig. In Windows zelf vind ik het weinig toevoegen en ik heb Copilot dan ook nog nooit gebruikt in Edge.
 
Ik vind dit een vreemde keuze van MS.
Edge heeft altijd al moeite om marktaandeel te krijgen en nu ga je er ook nog een extra gebruiksvoorwaarde aan hangen. En men overschat de populariteit en bruikbaarheid van Copilot heel erg. Ik gebruik het af en toe tijdens mijn werk in o.a. MS Power Platform en Teams, maar het resultaat is soms treurig. In Windows zelf vind ik het weinig toevoegen en ik heb Copilot dan ook nog nooit gebruikt in Edge.
Ik vind het met momenten zelf irritant. Als ik niet oplet en ik zoek met Edge dan begint Copilot op mijn verzoek te reageren, erg vervelend. Bing en DuckDuckGo zijn best wel ok als zoekengine (gebruik DuckDuckGo al jaren als main engine, en in principe is dat gewoon Bing), maar de automatische Copilot intergratie vind ik ronduit vervelend.
 
Dit is ook alleen maar om dwars te liggen en mensen proberen over te halen om hun Windows te activeren....

Gewoon een kinderachtig spelletje, want Edge werkt ook op Linux, en daar wordt ook niks tegen gedaan. Sterker nog, daar zouden ze graag willen dat je ook Edge installeert.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh