Backup-pc - Update

KetoRay

Nieuweling
Thread Starter
Lid geworden
apr 21, 2024
Berichten
25
Backup-pc

Kleine verzameling

In eerste instantie was het plan de volledige build in de NR200P te bouwen, maar omdat de Fractal Design Ridge zo goed beviel, qua ruimte en looks bedacht ik me en kocht er nog 1. Hoppa, nog een zelfde kast. Vergelijk het maar met een paar schoenen, bevallen ze zo goed, waarom niet nog een paar erbij (of als reserve).

Wederom, was het startpunt dus, pak een bestaande pc behuizing. De Cooler Master NR200P. Die werd dus gauw vervangen door de Fractal Design Ridge.

Onderdelen

Processor --> Intel Core i5-8400
Moederbord --> Asus Prime H310I-Plus R2.0
CPU Cooler --> Noctua NH-L9I chromax.black
Geheugen --> Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2A2666C16
Voeding --> Fractal Design Ion SFX-L 500W Gold
SSD --> 2XIntel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB

Aanvullende (nieuwe) componenten/randapparatuur hieronder:

Toetsenbord --> Ducky One 3 Mini
Muis --> Microsoft Wireless Mobile Mouse 6000
Headphones --> Beyerdynamic DT 990 600 Ohm
Monitor --> LG 27UL500P-W

De behuizing
Zoals ik al eerder aangaf, de keuze gemaakt om alsnog de Cooler Master NR200P te vervangen door nog een Fractal Design Ridge. Vanwege design, gemak en misschien nog wel meer vanwege de fijne inbouw mogelijkheden. Het cable management blijft best een uitdaging, maar omdat deze kast op alle vlakken, behalve de voet gaatjes heeft is de airflow prima en blijft de pc goed koel. Geen gedoe met extra ventilatoren of het finetunen van de bestaande casefans. Dus prima build, misschien op den duur de ssd's vervangen. Maar goed, de socket van deze Intel build heeft zijn tijd ook aardig gehad. Dus wie weet schuiven de pc's nog wel een x door over een paar jaar. Voor nu draait het allemaal prima.

Extra foto's hieronder:

Kast gesloten op zijn kant


Kast met ondersteuning in midden, semi gesloten


Kast full build, open kast (geen panelen)


Allebei de Ridges (ja, hoe hou ik ze nu uit elkaar?)
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh