Systeemvereisten Windows 11 te omzeilen dankzij Enterprise IoT-editie

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,010
Eerder deze maand heeft de Twitteraar Bob Pony ontdekt dat de installatie van Windows 11 Iot Enterprise wordt voltooid zonder controle dat de pc voldoet aan de systeemvereisten. Waar het initieel om de LTSC-editie leek te gaan, is inmiddels gebleken dat de non-LTSC-variant van Windows 11 IoT Enterprise hetzelfde gedrag vertoont. Pony merkt wel op dat dit trucje alleen werkt bij de nieuwste Windows 11-versie, 24H2. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Tja, nog legio bedrijven en overheidsinstellingen draaien met behoorlijk gedateerde systemen, als Microsoft wil dat die gebruikers over gaan stappen naar Windows 11 zal het concessies moeten doen.
 
De systeemeisen van Windows 11 zijn belachelijk. Ik draai het op een VM, die zelf weer draait op een Core i5 van de 4e generatie, dus een veel te oude CPU en een veel te oude TPm. Maar het draait gewoon prima, zonder problemen. De systeemeisen die MS stelt zijn dan ook gedreven door bedrijfsbelang en niet door techniek.
 
De systeemeisen van Windows 11 zijn belachelijk. Ik draai het op een VM, die zelf weer draait op een Core i5 van de 4e generatie, dus een veel te oude CPU en een veel te oude TPm. Maar het draait gewoon prima, zonder problemen. De systeemeisen die MS stelt zijn dan ook gedreven door bedrijfsbelang en niet door techniek.
Lijkt mij ook zodat de software teams veel minder rekening met oudere hardware hoeven te houden, spaart tijd en geld, En de customer service gelijk kan richten naar "je computer voldoet niet aan de eisen, we kunnen je niet verder helpen" zin.
 
Zet het lekker op internet. MS zal het wel weer snel patchen.. En dan weer over met de pret.
Moet zeggen dat mij Windows 11 pro momenteel NOG aardig is mee gevallen.. Op die secure boot en TPM na.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh