Oudste pc-game ter wereld is 40 jaar oud en nog steeds in ontwikkeling

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,010
De oudste pc-game ter wereld, shoot 'em up Sopwith, is 40 jaar oud. Sinds zijn lancering in 1984, en tot de dag van vandaag, is de game in actieve ontwikkeling. Oorspronkelijk uitgebracht als een MS-DOS-game voor een originele IBM PC, kan de game vandaag de dag gespeeld worden in een webbrowser. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Volgens de vermelde bron is deze game wellicht juist niet de oudste game, maar wel een uit de eerste golf aan games.

Onderhoud lijkt voornamelijk het bij de tijd houden zodat deze uitvoerbaar blijft op huidige systemen

In elk geval had ik er nog nooit van gehoord.
 
Volgens de vermelde bron is deze game wellicht juist niet de oudste game, maar wel een uit de eerste golf aan games.

Onderhoud lijkt voornamelijk het bij de tijd houden zodat deze uitvoerbaar blijft op huidige systemen

In elk geval had ik er nog nooit van gehoord.
Ik heb er ook nooit eerder van gehoord en ik game toch al sinds 1976.
Heb 'm nu wel ff geprobeerd en ik bak er helemaal niets van, zal wel komen omdat ik een "echte" console gamer ben.
Daar begon je ook op want in de seventies had vrijwel niemand een pc staan, die dingen waren onbetaalbaar.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh