Google’s Gemini AI scant onbedoeld PDF-bestanden in een gebruiker’s Google Drive

Lid geworden
mrt 6, 2017
Een Google Drive-gebruiker, Kevin Bankston, kreeg opeens zomaar een opsomming van zijn belastingzaken van Gemini zonder dat hij daar expliciet toestemming voor had gegeven. Kevin, die toevallig ook senior advisor is op het gebied van AI-governance, was hier uiteraard niet blij mee. Hoe dit zomaar is gebeurd, weet zowel Google Support als hun Gemini-team ook niet. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
"Hoe dit zomaar is gebeurd, weet zowel Google Support als hun Gemini-team ook niet."

Caught red handed in the cookie jar, zo noemen we dat.
Er is een reden dat bepaalde instellingen moeilijk te vinden zijn en dat bepaalde handelingen onbedoeld voor de gebruiker bepaalde zaken triggeren. De geemnschappelijke factor is dat dit in het voordeel van Google werkt, en gebruikers vragen zichzelf af of ze misschien een instellingsfout hebben gemaakt. Slechte zaak.

Dit is nu 1 van de redenen dat ik helemaal geen gebruik maak van google drive of onedrive. Zeker als het gratis is moeten ze ergens aan verdienen en dat is gewoon jou informatie. Langzaam ben ik volledig aan het overstappen op proton. Het is wel betalend maar ik heb meer vertrouwen in Proton als betalende klant dan in google of microsoft. Voor net geen 10 euro per maand mail, VPN, drive en pass en bevalt mij tot nu toe prima.

Dit is nu 1 van de redenen dat ik helemaal geen gebruik maak van google drive of onedrive. Zeker als het gratis is moeten ze ergens aan verdienen en dat is gewoon jou informatie. Langzaam ben ik volledig aan het overstappen op proton. Het is wel betalend maar ik heb meer vertrouwen in Proton als betalende klant dan in google of microsoft. Voor net geen 10 euro per maand mail, VPN, drive en pass en bevalt mij tot nu toe prima.
Lijkt mij een net tarief voor zo'n bundel aan services, en neemt inderdaad twijfel weg. Helaas ben ik voor wat betreft mijn werkgever aan Google diensten gebonden, dat is hun keuze (soort van). Gelukkig heb ik een alibi om ook Microsoft diensten te blijven gebruiken. Niet dat die laatste per definitie op het hier genoemde vlak beter of slechter is, maar dan heb je in elk geval al niet alle eieren in één mandje.

Voor mijn werkgever ben ik ook afhankelijk van de microsoft spullen maar prive maak ik de keuze anders. Zakelijk is het ook gewoon de keuze van mijn werkgever. In principe heb ik niets te verbergen maar ben gewoon erg voorzichtig. Blijf mij altijd verbazen als mensen zeggen maakt me niets uit, heb niets te verbergen maar als hun gegevens dan bij een hack op straat liggen schreeuwen ze van de hoogste toren. Gelukkig wel ieder zijn eigen keuze.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh