Garmin Edge 1050 fietscomputer. Veiligheid en sportiviteit dringen navigatie naar achtergrond

Lid geworden
mrt 6, 2017
Een fietscomputer is allang niet meer alleen gemaakt om niet te verdwalen. Net zoals de fiets zich heeft ontwikkeld van eenvoudig vervoersmiddel tot hobby-object en miljardenbusiness, heeft ook de fietscomputer een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Garmin innoveert met de nieuwe Edge 1050-fietscomputer behalve met nieuwe hardware vooral met inzet op sportiviteit en veiligheid tijdens het fietsen. In dit artikel lees je de resultaten van een uitgebreide test over achttien ritten van in totaal 435,1 kilometer, met drie fietsen, twee medefietsers en één diepe kuil. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Puike review en inderdaad een zeer veelzijdige fietscomputer, maar het prijskaartje is even slikken.
Ik hou het voor een tiende daarvan maar bij een Bryton sensor en m'n telefoon, natuurlijk heeft dat zijn nadelen t.a.v. deze Garmin, maar dan bedenk ik daarbij maar hoe fijn m'n bankrekening het vond.

Idd een heel uitgebreide review. Mijn complimenten daarvoor.
Het zou mooi zijn geweest als hij ook dmv solar kon laden.

Ik weet niet of solar zo'n enorme toevoeging zou zijn. Los van kosten en ruimte die de techniek weer inneemt in het apparaat. Je bent geneigd te denken dat het veel kan bijdragen omdat met zo'n groot scherm dat ook nog eens veel licht vangt, er veel energieopbrengst van de solar-functie mogelijk is. Maar anderzijds ligt het verbruik van de Edge wel relatief hoog. Daarbij is zoals ik schrijf, de 20 uur voor nagenoeg iedereen voldoende. Ik zou als ik de noodzaak had om meer dan 20 uur te kunnen navigeren met het scherm aan, dan denk ik eerder een velg met een naafdynamo nemen en de Edge op die manier echt opladen dan voor een duurdere Solar 1050 kiezen. Het kleine weerstandsverlies bij het fietsen zou me dat wel waard zijn. Grote kans bovendien dat fietsen waarop zulke lange tochten gebeuren toch al een velgdynamo hebben voor de verlichting. Dan kan die Edge daar prima bij.
Post automatically merged:

Puike review en inderdaad een zeer veelzijdige fietscomputer, maar het prijskaartje is even slikken.
Ik hou het voor een tiende daarvan maar bij een Bryton sensor en m'n telefoon, natuurlijk heeft dat zijn nadelen t.a.v. deze Garmin, maar dan bedenk ik daarbij maar hoe fijn m'n bankrekening het vond.
Dat klopt. Tegelijk hoef je niet de duurste Edge te nemen om wel alle voordelen van Garmin Connect etc te genieten. Dat zit meer in het platform en de software. Ik ken fietsers genoeg die de allerkleinste hebben vanwege de eenvoudige links/rechts navigatie etc en die voor bijvoorbeeld hartslag enzo al een smartwatch hebben of een strap gebruiken. Er is meer keuze dan deze Edge 1050 ook binnen het Garmin aanbod.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh