AMD richt focus op goedkopere GPU’s om marktaandeel te veroveren

Lid geworden
mrt 6, 2017
Tom’s Hardware heeft tijdens de afgelopen IFA-beurs de kans gehad om de gpu-markt te bespreken met Jack Huynh, AMD’s Senior Vice President en General Manager Computing and Graphics. In het interview worden onder meer de geruchten besproken waarbij de fabrikant bij de volgende generatie gpu’s geen high-end modellen zou willen uitbrengen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zouden ze daarmee ook het marktaandeel bedoelen dat de GPU boeren zijn kwijtgeraakt toen ze met het crises excuus torenhoge prijzen hebben gevraagd?
Dat was bij mij ook een factor toen ik besloot dat terug naar de console een prima idee was.

Ik denk zelf dat het een beetje mis gegaan is met de ontwikkeling van de vervangers voor de 7900 series en het voor AMD geen zin meer heeft om Nvidia nu uit te dagen in het hoogste segment.
Dus gaan ze net als ten tijden van de 400 series terug naar de midrange strategie. Hetzelfde zie je ook bij Intel.

Maar ja had toch wel graag een sub-highend kaart gezien. Als ze alleen maar midrange achtige kaarten gaan uitbrengen, ben ik wel een beetje klaar met hun.
Vond het geen slechte kaarten, maar als je het volle potentie niet benut wat heb je er dan aan.

RDNA 1 heb ik zelf ook gehad.. Was wel vernieuwd tegenover de oude GCN. Maar als je het tegenover een RDNA 2 kaart zet was ik er niet helemaal over te spreken.
Ten eerste gezeik gehad met die driver problemen toen ineens zomaar je scherm op zwart ging.
En dat heeft ook nog wel even geduurd voordat iets beter werd.
En had ook wel een hogere kaart willen zien zoals een RX5800XT.. Misschien minder opgefokt als de high-end nvidia kaarten.. Maar wel op ze minst een heel stuk beter dan de kaart die de RX5700XT heette.

Maar als het allemaal van die slappe thee kaarten word, ben ik wel snel klaar met hun.. Kan dan nog beter een nvidia kaart kopen.. En dan hoef ik echt geen 4080 super of 4090 prestaties. Dan zou ik met een 4070TI ook al best ver komen. Alleen jammer dan nvidia zo spaarzaam is met geheugen op die kaarten.

Overigens was RDNA 2 best wel een topper te noemen.. Voor de rest hebben ze daar bij AMD nog weinig gepresteerd om een super goede kaart neer te zetten.
Ik denk dat ze beter meer knappen koppen moeten aannemen om dat bedrijf betere resultaten te laten komen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh