Google verlaagt minimale hoeveelheid werkgeheugen voor tv's met Android TV

Lid geworden
mrt 6, 2017
Google heeft de minimale hoeveelheid werkgeheugen voor televisies met Android TV-software verlaagd. Waar de eis voor Full-HD-tv's eerst 1,5 GB RAM was, is dat nu 1 GB. Voor 4K-tv's is de RAM-eis verlaagd van 2 GB naar 1,5 GB. Dat concludeert Android Authority op basis van een codeverandering in de AOSP Gerrit in combinatie met informatie van een bron die anoniem blijft. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik begrijp de achtergrond van de wijziging eigenlijk nog niet zo goed. 1 of 2GB aan werkgeheugen stelt toch helemaal niets meer voor qua kosten (om toe te voegen).

TV-fabrikanten staan nu al bekend om hun lakse update-beleid, en nu krijgt de consument ook nog het probleem erbij dat ze op de hoeveelheid geheugen moeten letten om überhaupt nog kans te maken op een (grotere) update, of compatibiliteit met bepaalde apps.

TV-fabrikanten staan nu al bekend om hun lakse update-beleid, en nu krijgt de consument ook nog het probleem erbij dat ze op de hoeveelheid geheugen moeten letten om überhaupt nog kans te maken op een (grotere) update, of compatibiliteit met bepaalde apps.
Het is niet alleen het update beleid wat karig is, qua geheugen, opslag en rekenkracht is het bij de meeste tv's al tijden net aan bemeten.
Alles is er bij de tv op ingericht om je zo snel mogelijk weer naar de winkel te krijgen voor een nieuw toestel.
Als je heel old school weer lang met een scherm wilt doen koop je het best een tv waarbij het hele smart deel te omzeilen is, hang er vervolgens een Apple tv of NVIDIA Shield aan (wat je eco systeem ook is) en je zal snel ontdekken dat je jezelf een enorm plezier hebt gedaan. :bigok:

Ik heb inderdaad nog steeds een mediacenter pc er onder staan. Dat scheelt een hoop.
TV voor beeld, 5.1 set voor geluid en de pc voor het smart deel.

Als je heel old school weer lang met een scherm wilt doen koop je het best een tv waarbij het hele smart deel te omzeilen is, hang er vervolgens een Apple tv of NVIDIA Shield aan (wat je eco systeem ook is) en je zal snel ontdekken dat je jezelf een enorm plezier hebt gedaan. :bigok:
Wij hebben een Chromecast aan de TV hangen, en als er een nieuwe TV komt gaat die gewoon mee naar de nieuwe TV.

Ik heb inderdaad nog steeds een mediacenter pc er onder staan. Dat scheelt een hoop.
TV voor beeld, 5.1 set voor geluid en de pc voor het smart deel.
Een media center pc heb ik ook jaren gehad maar ik ben voor wat meer gemak en omdat ik al wat i producten had overgestapt naar Apple tv, heb er nog geen spijt van. :d

Mocht je media center Met Windows draaien is een Pepper Jobs trouwens een hele leuke aanwinst.

Een media center pc heb ik ook jaren gehad maar ik ben voor wat meer gemak en omdat ik al wat i producten had overgestapt naar Apple tv, heb er nog geen spijt van. :d

Mocht je media center Met Windows draaien is een Pepper Jobs trouwens een hele leuke aanwinst.
Ik zal er eens kijken naar die A.B., ik gebruik nu met grotere tevredenheid een Rii RT518 toetsenbord.
Ik heb trouwens een “gewone” pc omdat ik toch hardware zat heb. Zit altijd wel iets tussen wat werkt (200+ cpu’s, 50+ moederborden etc etc.)

Eerst software erop waardoor de tv lekker snel blijft in de winkel. En dan eenmaal thuis krijg je ooit de update, waardoor je tv zo traag wordt als dikke stront door een trechter. Doet me beetje denken aan het trucje wat Apple ooit deed met telefoons.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh