AMD Ryzen 7 9800X3D verkoopt zeer goed; bijna overal uitverkocht, behalve bij scalpers

Lid geworden
mrt 6, 2017
In verschillende delen van de wereld lijkt de recent uitgebrachte gaming-chip van AMD vrijwel direct uitverkocht te zijn. De meeste webshops in onder andere Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, en de Verenigde Staten lijken op dit moment geen voorraad meer te hebben. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Je bent natuurlijk volslagen van de pot gerukt als je scalpers gaat belonen omdat er bij een net uitgekomen product een piek is in de vraag en dus even wat "schaarste".
Dat is de hoofdprijs betalen voor een "probleem" wat in een enkele week is opgelost. :stupid:

Je bent natuurlijk volslagen van de pot gerukt als je scalpers gaat belonen omdat er bij een net uitgekomen product een piek is in de vraag en dus even wat "schaarste".
Dat is de hoofdprijs betalen voor een "probleem" wat in een enkele week is opgelost. :stupid:

Precies mijn gedachte. Mocht ik in die situatie zitten, dan wacht ik wel een week, of anders een maand. Ik ga geen x bedrag meer betalen, als ik hem voor 50 of 100 euro minder gewoon bij een gewone webshop kan kopen. Geduld wordt beloond met een normale prijs. Door scalpers te belonen doen ze het alleen maar vaker, voor belachelijke prijzen.

Precies mijn gedachte. Mocht ik in die situatie zitten, dan wacht ik wel een week, of anders een maand. Ik ga geen x bedrag meer betalen, als ik hem voor 50 of 100 euro minder gewoon bij een gewone webshop kan kopen. Geduld wordt beloond met een normale prijs. Door scalpers te belonen doen ze het alleen maar vaker, voor belachelijke prijzen.
Helemaal mee eens hoor. Het is echt dramatisch dat er zoveel mensen zijn die een slaatje uit schaarste willen slaan. Er lijkt ook niet echt schaarste te zijn, het is hooguit tot begin 2025 dat het moeilijk zal zijn om een 9800x3d te bemachtigen, productie lijkt gewoon goed te gaan. Als AMD had gewacht met de release tot CES dan was er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand geweest.

Dat soort mensen hou je altijd.
Ik heb er in de tijd van covid er ook aan mee gedaan.
Het was dat ik toe was aan een nieuwe graphics card destijds de RX6700XT 12GB wat mij destijds 700 euro gekost heeft.
Deze was op dat moment al vrijwel niet aan te komen. En daarna toen de prijs was beter werden je eigenlijk al niet meer aan deze kaart te komen was.
Ik heb hier echter geen spijt van gehad, omdat de nood bij mij toen wel hoog zat.
Maar als ik langer had kunnen wachten (ging niet omdat de RX 6800 ook nergens te vinden was) dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Maar het is dat ik de ryzen 7 7800x3d hier al had liggen, dus ik heb deze nieuwe dan ook niet nodig. Ik red me hier de komende tijd nog prima mee.
Post automatically merged:

De markt is allang verziekt, en dat gaat ook niet meer beter worden. (zie ook de videokaarten)
Denk dat de enige remedi is dat je op tijd moet kopen voordat producten zoals de ryzen 7 7800x3d snel weer van het podium verdwijnen en daardoor automatisch weer de prijzen lift om hoog gaat.

Dus beste is even 3 a 6 maanden wachten tot de prijzen iets onder de msrp komt en dan maar direct inslaan als het kan. Voordat je zo te lang wacht en mis grijpt. (als je 16maanden verder bent)

Blijkbaar is een 2ehandse r7 7800x3d nog intressant genoeg om die makkelijk en snel voor een redelijke goede prijs te kunnen verkopen als de vraag hoog is en het aanbod er nauwelijks er is.

Bij Alternate is er nog voorraad, maar die webshop rekent met 599 euro maar liefst 60 euro bovenop de adviesprijs.

Die zijn niet veel beter dan die scalpers.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh