Asus ProArt PX13 Review. Grootse prestaties in een kleine verpakking

Lid geworden
mrt 6, 2017
Als je op zoek gaat naar een compacte laptop, moet je vaak compromissen sluiten. Bij de ProArt PX13 van Asus hoeft dat niet. Bij dit model krijg je een snelle Ryzen AI 9-processor en een GeForce RTX 4060. Dat betekent grootse prestaties in een kleine verpakking. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik hou heel erg van dergelijke laptops. Voor mij moet een laptop licht, krachtig en klein zijn. Maar die prijs auw...

Ik heb in het (verre) verleden een Sony 13 inch laptop gehad, met aparte gpu en die was toen 1000 euro.

Maar goed ik ben tegenwoordig niet meer in de running voor een laptop. Heb een (zeer) krachtige laptop van mijn werk en voor thuis een desktop(je).

Die prijs is gericht op de zakelijke markt, maar die accuduur doet dat teniet. De gamingprestaties zijn ook 'net niet'. Dit is een mooie notebook, maar wel lastig in een een segment te plaatsen.

Die prijs is gericht op de zakelijke markt, maar die accuduur doet dat teniet. De gamingprestaties zijn ook 'net niet'. Dit is een mooie notebook, maar wel lastig in een een segment te plaatsen.
Om nu alles met een dure prijs dan maar als "zakelijke markt" te zetten vindt ik wat makkelijk. Asus is ook geen zakelijk merk. Het enigste wat ik zie als ik naar hun eigen website kijk is dat ze specifiek "creatievelingen" aanspreken.

Voor de rest is dus voor mij persoonlijk een dergelijke laptops (krachtig en draagbaar/relatief klein) een voorbeeld van wat een laptop zou moeten zijn.

Maar voor mij niet voor die prijs ;)

Bedankt voor de review Frank, hele mooie laptop.

Ik zou als nadeel ook wel opnemen (in het bijzonder voor gaming) dat het scherm slechts een 60hz scherm is zonder variable refresh rate (VRR).

120hz was echt veel fijner geweest! VRR nice to have.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh