Microsoft blijft bij TPM-eis voor Windows 11 en laat oudere pc’s in de kou staan

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ook al zou ik de nieuwste hardware hebben nu, dan zou ik nog niet terugkeren naar Windows 11. Het was even een korte leerweg naar Linux, maar dat heb ik er voor over gehad. Het is al lang zo moeilijk niet meer in gebruik als 20 jaar geleden.

Microsoft's redenatie is niet bepaald sterk. De gebruiker zou zelf de keuze moeten hebben of hij al dan niet een veiligheidrisico wil lopen wegens het ontbreken van TPM 2.0. Je zou dit zelfs juridisch kunnen afvangen middels een disclaimer tijdens de installatie.

Microsoft's redenatie is niet bepaald sterk. De gebruiker zou zelf de keuze moeten hebben of hij al dan niet een veiligheidrisico wil lopen wegens het ontbreken van TPM 2.0. Je zou dit zelfs juridisch kunnen afvangen middels een disclaimer tijdens de installatie.
Dat past prima in die bijbeltekst aan voorwaarden die ze stellen.

Microsoft wilt maar al te graag bezit nemen van onze pcs.. In die zin dat ze er controle over hebben en op de gebruiker.
En hoe meer data ze van je kunnen krijgen hoe blijer ze worden.

Als er dan veiligheids risicos zijn mogen ze mij dat wel iets goed toe lichten welke dat zijn. (het is niet eens dat morgen de taliban ineens voor je deur staat...)

Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1, Windows 10... Nooit was daar echt een serieuze dreiging voor consumenten.

En nou bij Windows 11, moet ineens alles anders. En gek genoeg TPM is al best erg lang op de markt. Dus ze hadden er al eerder mee moeten komen als er veiligheids risicos zouden zijn.

Microsoft word er niet klant/gebruiksvriendelijker op en ondanks dat mijn pc geschikt is voor W11 hou ik persoonlijk het toch maar bij 10.
Afgelopen week bezig geweest met het instellen van een laptop van een familielid die ook noodgedwongen wat anders moest voor W11 maar ik ben geen fan van de "grote vooruitgang" van W11.
Nu dus begonnen met een leermomentje voor Mac OS en m'n Linux ervaring helpt daar behoorlijk bij dus dat komt wel goed.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh