AI kan meekijken in je browserscherm met Copilot Vision in preview van Windows 11

Lid geworden
mrt 6, 2017
Afgelopen donderdag is bij de eerste insiders de update met Copilot Vision uitgerold. Voor nu enkel in de Verenigde Staten en gezien de privacy bezwaren zal het nog wel enige tijd duren voordat deze in de hele wereld wordt geïntroduceerd. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
AI kan meekijken is vrij vertaalt toch Microsoft kan meekijken?

En de voorbeelden ook:
Denk aan een vraag zoals: "Wat zijn de ingrediënten in deze salade?". Hier kan Copilot vervolgens een antwoord op geven aan de hand van de informatie die op de website weergegeven wordt.
:confused: Je bent dan te belazerd om zelf te lezen?
Ik heb steeds vaker de indruk dat er naar "zinvolle" toepassingen word gezocht om AI maar de heilige graal te laten lijken voor elk voorkomend "probleem".

Het lijkt mij ook niet direct zo heel handig. Maar om het voorbeeld iets beter uit te leggen: Het idee is dat de AI ook antwoord op de vraag kan geven als je bijvoorbeeld een show aan het kijken bent en er komt een salade voorbij waarvan je afvraagt wat daar in zit.

Zelf vraag ik me sterk af of die AI daar dan een zinnig antwoord op kan geven, maar het is dus niet bedoeld om simpelweg een recept van de albert heijn op te lezen ofzo, dat kan immers al decennia.

Dus als een caesarsalade voorbij komt zoekt het een standaard recept op.
Dan is het in die functie eigenlijk een veredelde zoekmachine, die indruk had ik ook al nadat ik Copilot een aantal keer gebruikt had.
Als ik naar iets bekends zocht kreeg ik een samenvatting van alle relevante sites die ik met Google ook al had gevonden.

Dat is inderdaad in veel gevallen het gebruik van dergelijke AI's. Het enige 'voordeel' is dat je iets makkelijker goeie resultaten krijgt zonder dat je moet weten van boolean operators e.d.
In mijn ogen weegt dat niet echt op tegen het nadeel van dat ze soms ook gewoon willekeurig dingen hallucineren of slecht samenvatten en je dingen krijgt zoals lijm op je pizza (wat soms wel gebruikt wordt voor meer kaasdraden voor restaurant/instagram foto's etc.)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh