Microsoft gaat Office-pakket met Teams aanzienlijk duurder maken

Lid geworden
mrt 6, 2017
De reden waarom Microsoft Office-pakketten met Teams duurder worden dan zonder, is om te voldoen aan de antitrustwetgeving van de Europese Unie. Pakketten zonder Teams zullen dus goedkoper zijn, om zo een boete vanuit Brussel te voorkomen. Dit komt doordat bedrijven zoals Slack en het Duitse Alfaview meerdere rechtszaken tegen Microsoft zijn gestart, omdat Teams in het verleden gratis werd meegeleverd met de Office-pakketten ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Nooit gedacht sympathie te hebben voor Microsoft, maar het moet best lastig zijn om Office niet aan te mogen bieden met juist een aantrekkelijke prijs voor de enige software die nog op een professioneel niveau mogelijk relevant is (teams.) Voor de rest is OpenOffice (naar mijn beperkte ervaring) professioneel genoeg en volledig gratis.

Nooit gedacht sympathie te hebben voor Microsoft, maar het moet best lastig zijn om Office niet aan te mogen bieden met juist een aantrekkelijke prijs voor de enige software die nog op een professioneel niveau mogelijk relevant is (teams.) Voor de rest is OpenOffice (naar mijn beperkte ervaring) professioneel genoeg en volledig gratis.
Ik ben bang dat voor veel bedrijven het een hele stap is om mensen van de bekende Office-toepassingen naar een ander platform te brengen.

Ach nu de meeste organisaties toch over zijn naar 365 en een extra copilot licentie er door gedrukt kregen kan er een teams licentie ook nog wel bij.

Voor de rest is OpenOffice (naar mijn beperkte ervaring) professioneel genoeg en volledig gratis.

Deze wordt niet meer geupdate toch?

Ik gebruik zelf LibreOffice, en ben daar tevreden over.
Wanneer ik een Writer document wil versturen, converteer ik het naar een PDF.

De files die ik verstuur hoeven niet verder bewerkt te worden. Dan vind ik exporteren naar een PDF weinig extra werk.
Maar een ODF of in geval van Writer een .ODT file zou standaard in Office geopend moeten kunnen worden toch?

De files die ik verstuur hoeven niet verder bewerkt te worden. Dan vind ik exporteren naar een PDF weinig extra werk.
Maar een ODF of in geval van Writer een .ODT file zou standaard in Office geopend moeten kunnen worden toch?
Converteren naar pdf werd vroeger veel gedaan omdat je toen alleen met dure Adobe software deze dan nog kon bewerken. Tegenwoordig zijn er vele pakketten die een pdf kunnen bewerken. Trouwens alleen wanneer als pdf/a wordt opgeslagen kan men er van uitgaan dat het pdf document er bij de ontvanger 100% uitziet zoals aangeboden. Dan worden namelijk ook alle gebruikte lettertypen en stylen in het document gestopt waardoor het lettertype niet op de computer van de lezer aanwezig hoeft te zijn.

MS-Word kan .ODT files openen. Mijn ervaring is dat dit bijna huilende collega’s aan de telefoon opleverde omdat de door de klant met ms-office geprinte .ODT offertes totale warboel waren geworden. Het fijne aan standaarden is het deel wat geïnterpreteerd moet worden ;-) RS-232 :-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh