Nvidia bevestigt dat ook RTX 5080 is getroffen door ontbrekende ROP's

Lid geworden
mrt 6, 2017
Nvidia heeft bevestigd dat ook een kleine hoeveelheid van alle RTX 5080-videokaarten is getroffen door een productieprobleem waardoor er minder rekeneenheden aanwezig zijn dan gespecificeerd. In dat geval nemen de prestaties in onder andere gaming af. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Als dat het geval is, raadt Nvidia aan om de fabrikant van de videokaart te contacteren voor vervanging.

Maar waarom dan eerst wel die "defecte" GPU's op de markt brengen?

Dus Nvidia verkoopt nu ook al kaarten die niet aan de specs voldoen, dan mis je toch wel de tijd dat je met programma's als RivaTuner meer hardware in kon schakelen dan waar de kaart voor gespecificeerd was. :d

Dus Nvidia verkoopt nu ook al kaarten die niet aan de specs voldoen, dan mis je toch wel de tijd dat je met programma's als RivaTuner meer hardware in kon schakelen dan waar de kaart voor gespecificeerd was. :d
Ja, maar daar werd je juist beter van. Ik vermoed dat men toen juist betere yields had dan geraamd, dus dan maar onderdelen van de GPU uitschakelen voor het lagere segment.

Nu lijkt het juist andersom te zijn. Minder goede yields dan geraamd, dus gaan er dan kwalitatief minder goede GPU's naar een hoger segment...met dit soort fratsen en ook tekorten tot gevolg.

En Nvidia kan deze tekorten niet zomaar oplossen, want die moeten opnieuw productietijd inkopen bij TSMC en daar staat een wachttijd van misschien wel een jaar of langer voor.

Ja, maar daar werd je juist beter van. Ik vermoed dat men toen juist betere yields had dan geraamd, dus dan maar onderdelen van de GPU uitschakelen voor het lagere segment.

Nu lijkt het juist andersom te zijn. Minder goede yields dan geraamd, dus gaan er dan kwalitatief minder goede GPU's naar een hoger segment...met dit soort fratsen en ook tekorten tot gevolg.

En Nvidia kan deze tekorten niet zomaar oplossen, want die moeten opnieuw productietijd inkopen bij TSMC en daar staat een wachttijd van misschien wel een jaar of langer voor.
Wat ik me afvraag of deze dan bewust door de kwaliteitscontrole zijn gelaten (als in, "ach, wie gaat het merken") of dat het echt niet is opgemerkt door de QC?
Beide gevallen zijn niet goed, maar het laatste geval is dan nog het minst erge (en op te lossen).

Wat ik me afvraag of deze dan bewust door de kwaliteitscontrole zijn gelaten (als in, "ach, wie gaat het merken") of dat het echt niet is opgemerkt door de QC?
Beide gevallen zijn niet goed, maar het laatste geval is dan nog het minst erge (en op te lossen).
Ik kan mij niet voorstellen dat dat niet opgemerkt is door QC, gezien de chips volautomatisch getest worden op welke onderdelen van de chip functioneren en welke niet. Mocht QC dit niet opgemerkt hebben, dan heeft Nvidia/TSMC een groot probleem omdat ze hun QC niet op orde hebben/niet goed functioneert.

Ik vermoed dat deze GPU's bewust doorgelaten zijn omdat er grote tekorten zijn.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh