StatCounter: Windows 11 overschrijdt grens van 40 procent marktaandeel

Lid geworden
mrt 6, 2017
Volgens gegevens van StatCounter draait 42,69% van alle Windows-pc's op Windows 11. Dat is het hoogste aandeel dat het besturingssysteem tot nu toe heeft bereikt, waardoor het dichter dan ooit komt bij Windows 10. Laatstgenoemde staat wel nog steeds aan de top, met 54,2%. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
En vanaf 14 oktober schieten de cijfers verder omhoog.
Wie had dat gedacht....?

Het is niet dat dat nou geheel vrijwillig gaat...🤮

Het feit dat drie en half jaar na de lancering de 50% nog steeds niet gehaald is geeft al aan dat het grootste deel van de gebruikers niet stond/staat te springen om de overstap te maken.
Ik zou in die situatie dus de term "mijlpaal" zelf niet gebruiken omdat die term vaak geassocieerd wordt met opmerkelijke prestaties, zonder het dwangmiddel was Windows 11 een "waardig" opvolger geworden van Vista.

Ach W10 of W11 maakt mij gelukkig geen verschil, kan met beide prima overweg.
Mee overweg kunnen is het punt niet, ik kan met vrijwel elk besturingssysteem overweg.
Windows is tegenwoordig steeds meer telemetrie, minder privacy, het verplichte account en promotie van al dan niet eigen producten, constant bezig zijn met zaken omzeilen, blokkeren of verwijderen is niet mijn idee van een functioneel en prettig werkend besturingssysteem.
Microsoft is de zelfde weg opgegaan als Google met Android en ik heb geen zin om m'n kostbare tijd te verdoen met bloatware systemen

En het is ook nog een principieel iets want ik ben betalend klant bij Microsoft en ik vind dit geen manier om met je klanten om te gaan.
Mochten ze de Xbox ervaring op de zelfde manier om zeep gaan helpen gaat die er ook uit.

Mee overweg kunnen is het punt niet, ik kan met vrijwel elk besturingssysteem overweg.
Windows is tegenwoordig steeds meer telemetrie, minder privacy, het verplichte account en promotie van al dan niet eigen producten, constant bezig zijn met zaken omzeilen, blokkeren of verwijderen is niet mijn idee van een functioneel en prettig werkend besturingssysteem.
Microsoft is de zelfde weg opgegaan als Google met Android en ik heb geen zin om m'n kostbare tijd te verdoen met bloatware systemen

En het is ook nog een principieel iets want ik ben betalend klant bij Microsoft en ik vind dit geen manier om met je klanten om te gaan.
Mochten ze de Xbox ervaring op de zelfde manier om zeep gaan helpen gaat die er ook uit.
Ach ik maak me er niet zo druk om, natuurlijk heb je gelijk, maar weet je vaak komt er wel een oplossing online.
Maak we wel drukker om andere dingen ;).

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh