Google stopt met ondersteuning voor eerste twee generaties Nest Learning Thermostat

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De Europese huizen zouden te ingewikkeld zijn? Maar toch hebben ze die eerste 3 generaties altijd in Europa verkocht. Begrijpe wie het begrijpen kan. Net zo met de brandmelder van Google, daar stoppen ze nu ook mee. Ik vind het ding top, had net voor de aankondiging er 2 gekocht en vind ze niet alleen inovatief maar ook broodnodig. En dan stoppen ze ermee. Kan er niet genoeg winst mee gemaakt worden? OF zijn Europeanen te zeer gesteld op hun privacy?

Dit is nu precies de reden waarom ik zulke hardware nooit in mijn huis wil hebben. Ik wil niet elke zoveel jaar weer een nieuwe thermostaat kopen. Daarvoor ben en wil ik niet aan het werk zijn. Zo'n ding blijft bij mij hangen tot het moment dat hij het zou begeven. Verder heeft het mijn inziens ook geen enkele meerwaarde om op afstand mijn verwarming (warmtepomp/vloerverwarming) te bedienen.
Ik draai in totaal 2x per jaar aan deze verwarmingknop (temp naar beneden in April) en het najaar (temp omhoog in November).
Het enige smart gedeelte wat bij mij smart is, is een paar TP-Link P100's (uit mijn hoofd) om de wasmachine/droger/vaatwasser op afstand te kunnen bedienen. Om zo optimaal mogelijk van het door de zonnepanelen opgewekte stroom direkt gebruik te maken.

Voor de rest hoeft en wil ik in mijn huis niks smart, via internet verbonden apparatuur hebben. Een domme vriezer, magnetron, tv of airfryer is alles wat ik wil.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh