Op zoek naar een opslag HDD

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Ik ben op zoek naar een HDD voor opslag van persoonlijke bestanden. Foto's, tekst documenten, programma's en muziek.
Het is niet het de enige storage die ik inzet voor deze kopie, maar een HDD vind ik toch net wat veiliger dan een SSD.

Het komt in een externe behuizing, en wordt aangesloten d.m.v. USB 3.2 gen1 (5 Gbit)
Ik denk dat qua warmteontwikkeling een 5400 RPM drive de betere keuze is.
De grootte wordt 4TB

Plan is om het bij Megekko te kopen.

Hier een linkje naar een gefilterde lijst met mijn wensen (5400rpm)

256 MB Cache zou ik graag willen.

Ik neig een beetje naar de WD RED Plus (NAS drive)

Wat is de beste keuze qua betrouwbaarheid?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
WD Red Plus is een prima keuze zeker in een externe behuizing want ze blijven redelijk koel, een Pro is overkill voor back-up en Blue heb ik ook goede ervaring mee maar die is duurder dus dat is niet handig.
Zelf laat ik schijven meestal op tijd doorstromen van gebruik in pc of nas naar back-up en heb er daarvoor 9 in gebruik op dit moment, de beste oplossing daarvoor heb ik gevonden in een dock dat permanent op m'n pc staat aangesloten en daarin werken de WD schijven prima qua geluidsproductie en temperaturen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh