[Projekt] Snelle game pc tijdelijke build

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Heb besloten om me snelle game pc maar in elkaar te zetten. Kan er niet meer tegen dat het moederbord in de doos wat niks ligt te doen.
Wilde de build eigenlijk in een fraaie behuizing bouwen.. Zodat het er leuk eruit ziet op het bureau.
De MSI MEG MAESTRO 700L PZ spraak mij daar wel bij aan.. Was een beetje kansloos om die behuizing te krijgen en ook wel erg duur. (en vaak amper leverbaar, en weinig shops waar je er terecht voor kan.
Zag dat MSI ook een zelfde soort behuizing te koop heeft, alleen toch wat goedkoper de MSI MAG PANO 120R PZ.

Het probleem is dat deze NERGENS in de eu te verkrijgen is op dit moment van schrijven en je hem alleen uit de US kan kopen. (contact met MSI leggen is ook niet makkelijk)
Volgende probleem is dat ik op dit moment geen 400 - 500 euro voor die kast kan gaan uitgeven.. Plus moet ook nog kijken hoe ik dat ga betalen naar de VS toe als ze hem toch naar NL kunnen opsturen.
Dit is momenteel de enigste behuizing waar ik eigenlijk de moeite voor wilt doen, zo te gek ik die behuizing vind.
Heb ondanks dit alles meerdere malen de lijst van tweakers na gekeken of ik wellicht iets anders kan vinden.. Helaas is er amper niet veel dat ik zeg van die behuizing is tof die wil ik wel hebben.
En ja ben best wel blij met die dual chamber behuizingen, al vind ik ze niet allemaal heel mooi.

Had hier boven nog een Phanteks Eclipse P400S Tempered glass staan in het wit. Heb besloten om deze behuizing te gebruiken als tijdelijk in elkaar build.
En ja ik had ook eentje kunnen kopen voor rond de 70 a 100 euro, maar dan had ik wellicht ook zo`n goedkope behuizing gehad zoals ik het nou ook heb. (misschien toch zonder van die uitgave?)
Ja er zit geen USB-C op 10Gbit gen 2 of een eerdere versie. Maar voor een tijdelijke build vind ik het niet zo heel erg.
Ik heb me wel uiteraard wat na gedacht wat ik allemaal moet hebben.
Alleen ben ik wel achter gekomen dat ik wellicht toch een andere voeding nodig heb. Kan de oude helaas niet uit me oude build halen omdat deze ook nog even moet blijven draaien.
Keuze is gevallen op een 850watt exemplaar. Ik hoop eventueel mijn RX 7900XT 20GB te kunnen verkopen. (en als het niet lukt dan hou ik hem verlopig nog wel even aan) En daarvoor een RX9070XT terug te kunnen zetten.

Misschien denk je wat een domme zet. Maar RX7900XT kaarten zijn momenteel allang out-dated om het zomaar te zeggen, verwacht niet dat ik er nog FSR 4 erop ga zijn. Kan dan beter de oude verkopen voor een goede prijs (als men interesse erin heeft.. En met bijleg een nieuwere kaart erin stekken.

Moederbord, geheugen, opslag, processor blijven verlopig nog in het systeem zitten, waar ik later alleen nog de cpu en het geheugen ga updaten. De rest vind ik eigen wel zo prima.
fotos komen er nog eraan.
Post automatically merged:

Iemand misschien een goede suggestie wat ik met de cpu koeler moet doen?

Heb wel een AMD Wraith prism liggen.. Maar als ik de cpu in Overdrive ga zetten het toch net wat krapjes aan word.

Heb ook nog 2 MSI core liquid e240 staan zonder de fans.. Geen idee of ik daar de moeite voor moet doen? Of beter gewoon een RGB luchtkoeler erin die voldoende is en boven in de behuizing gewoon de zelfde jonsbo RGB fans plaatsen.

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Heb ook nog 2 MSI core liquid e240 staan zonder de fans.. Geen idee of ik daar de moeite voor moet doen? Of beter gewoon een RGB luchtkoeler erin die voldoende is en boven in de behuizing gewoon de zelfde jonsbo RGB fans plaatsen.
Lijkt mij een no brainer....
Voor een AMD CPU altijd voor de beste koeling gaan zodat je hogere boostclocks haalt.
Gewoon die jonsbo fans op 1 van de 2 e240's en klaar.

Was een beetje kansloos om die behuizing te krijgen en ook wel erg duur.

duur wel, maar 3 sec google:

Of als je 4 weken wilt wachten, helaas wel via max-ict

Of had Azerty gevraagd of zij wat voor je kunnen betekenen?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een no brainer....
Voor een AMD CPU altijd voor de beste koeling gaan zodat je hogere boostclocks haalt.
Gewoon die jonsbo fans op 1 van de 2 e240's en klaar.

Twijfel alleen of dat die jonsbo fans wel genoeg air pressure (statische druk geven voor die AIO..

Want ik heb bij die andere build al gevoeld met de hand.. Ja er komt zeker wel verplaatsing van af.. Maar statische druk lijkt me met die dingen niet echt heel hoog.

Het waren ook verder geen dure fans, alleen meer voor het optische.. Prestaties zeg ik redelijk maar niet uitmuntend.

duur wel, maar 3 sec google:

Of als je 4 weken wilt wachten, helaas wel via max-ict

Of had Azerty gevraagd of zij wat voor je kunnen betekenen?

Bedankt voor die links, maar ik had die van amazon al open staan (wel die vanuit de US)
Bij MAXICT koop ik helaas niets. Vooral dit dure spul niet. Gaat meestal fout daar dus zonder van de tijd. (en wellicht geld kwijt)

Ik had de Meastro 700PL al vergeleken met de

MSI MAG PANO 120R PZ.

En die laatste lijkt me makkelijker in te bouwen om daar het achter zijpaneel geheel eraf kan,, en bij de maestro 700 PL je in kamertjes moet werken.
Ook heeft de PANO 120R PZ meer SSD storage ruimte dan die veel duurdere Meastro 700PL.

Eigenlijk was ik meer richting de PANO 120R PZ aan het neigen. Alleen nergens in de EU te vinden en zag deze alleen maar op de US websites staan.
Vraag me af of dit een US only product is.. Sinds deze behuizing al rond 2024 December al uit is.

Ik hoopte MSI erop te contacte. want ik overigens gedaan heb via hun officeele forum.. Alleeen daar krijg ik te horen dat ik het maar bij een van de distrubutors moet vragen in NL.

Kan Alternate bijvoorbeeld dit wel vragen, maar verwacht dat ze zeggen dat ze dit ook niet weten.. Vandaar ik het liefst dit direct aan MSI wil vragen.. Alleen zou niet weten hoe.

Laatst bewerkt:
Als je gewoon even een tijd wacht, die kasten met ronde glazen panelen komen er vanzelf meer.
En dan betaal je misschien 100-150.
Waarom zou je überhaupt 300+ voor een kast neerleggen.

Maar statische druk lijkt me met die dingen niet echt heel hoog.
Waren dat niet de ZB 120's ?
Die hebben helemaal geen slechte statische druk:

Static pressure: 0.45-3.20 mmH2O bij 700 - 2400 RPM

Dat zijn bovengemiddelde waardes en een stuk beter dan de orginele MSI fans.

Kan Alternate bijvoorbeeld dit wel vragen, maar verwacht dat ze zeggen dat ze dit ook niet weten..
Nooit geschoten is altijd mis.
Maar is de veel betaalbare MAG PANO M100R PZ niks voor je ?

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh