Sennheiser BTD 700: Upgrade je systeem met de nieuwste draadloze audiocodecs via Bluetooth

Lid geworden
mrt 6, 2017
De meeste gebruikers zullen niet meteen enthousiast worden van een Bluetooth-dongle, maar deze van Sennheiser is toch wel bijzonder. De Sennheiser BTD 700 is een Bluetooth 5.4-adapter die bedoeld is om hoogwaardige draadloze audio eenvoudig beschikbaar te maken, aldus Sennheiser. Hij ondersteunt de beste aptX-audiocodecs, Auracast en een gamingmodus met lage latentie – allemaal in een simpele USB-C-adapter die plug-and-play functioneert. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat dit kwaliteit kan verbeteren geloof ik best maar de term "hoogwaardige audio" in combinatie met Bluetooth zou ik zelf niet gebruiken, tot op de dag van vandaag krijg ik bij een switch van bekabeld luisteren via USB, optisch of analoog een forse klap in het gezicht als ik overschakel naar Bluetooth.
Er moeten nog wel wat hordes genomen worden voordat Bluetooth audio gekwalificeerd kan worden als hoogwaardig.

Er moeten nog wel wat hordes genomen worden voordat Bluetooth audio gekwalificeerd kan worden als hoogwaardig.
Ben met je eens dat nooit de kwaliteit van kabels kan bieden, maar het is wel leuk product als je bijvoorbeeld een Mac hebt of andere aparaat dat out of de box geen aptx-codecs onderstuent. Dan voeg je dit met deze dongle vrij simpel toe. Ben wel benieuwd of je echt verschil hoort of niet?

Ben wel benieuwd of je echt verschil hoort of niet?
Waartussen? het verschil tussen bekabeld en Bluetooth is fors daar hoef je niet eens een kritisch luisterend audiofiel voor te zijn.
Dat deze dongle de Bluetooth audio kwaliteit van een Mac gaat verbeteren wil ik wel aannemen en mag ik ook hopen want de Mac klinkt zeer matig via Bluetooth.

Ik bedoel het verschil tussen zon dongle van Sennheiser en bijvoorbeeld de geluidskwaliteit van je ingebouwde bleutooth. Lijkt me leuke test case.. Nee, kabel en bluetooth, dat hoef je niet testen.
Ik verwacht wel dat het verschil op een goede hoofdtelefoon of speakerset hoorbaar gaat zijn en zeker met een Mac, ook omdat ik wel zoveel vertrouwen heb in Sennheiser dat ze niet met claims komen die ze niet waar kunnen maken.

Ter vergelijk AAC is 93,7 kbit/s AptX 1,2 Mbit/s. Al moet je natuurlijk wel materiaal gebruiken dat die bandbreedte benut;-)

Ter vergelijk AAC is 93,7 kbit/s AptX 1,2 Mbit/s. Al moet je natuurlijk wel materiaal gebruiken dat die bandbreedte benut;-)
Klopt, maar ik ken werkelijk geen enkel tech gebied waarbij cijfers zo nietszeggend zijn als bij audio, en om het nog lastiger te maken (en de discussie eindeloos) is het ook allemaal heel persoonlijk.
Zo zijn er bijvoorbeeld liefhebbers die zweren bij het geluid van een draaitafel, zet de prestaties van een top draaitafel cijfermatig af tegen een digitale bron en je kan je alleen maar afvragen waarom, maar ik snap het wel. ;)

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh