Advertentieblokkers op de rand van uitsterven: YouTube herkent nu uBlock Origin

Lid geworden
mrt 6, 2017
YouTube voert zijn strijd tegen advertentieblokkers op, omdat steeds meer gebruikers waarschuwingsberichten en geblokkeerde video's melden wanneer ze advertenties proberen te onderdrukken met tools zoals uBlock Origin. Zelfs reeds lang bestaande extensies worden nu blijkbaar betrouwbaar herkend. Het is vooral opvallend dat de Firefox-browser ook steeds vaker wordt getroffen - een platform waarop veel mensen tot nu toe ongestoord content konden consumeren. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik snap dat Youtube voor de winst gaat, maar ze mogen toch echt wel iets beter gaan kijken naar wat voor advertenties ze toelaten. Het niet blokkeren van advertenties op Youtube is nog gewoon een te groot veiligheidsrisico vanwege malware, en de vorige keer kreeg ik mee dat ook Youtube Premium leden met een adblocker vertraging ervaarden dus dat maakt het niet een realistisch alternatief.

Dat het wel kan laat bijvoorbeeld TI naar mijn mening dagelijks zien met relevante advertenties die geen veiligheidsrisico vormen. Youtube zou dit ook kunnen invoeren maar blijft keer op keer kiezen voor de makkelijkste weg ten koste van de gebruikers van de website. Misschien toch tijd voor een alternatief.

Op dit platform (technisch Hardwareluxx.de en Ti) hebben we bewust gekozen voor een samenwerking met het Nederlands-Belgische Adhese. Hiermee kunnen we een zo groot mogelijke privacy garanderen. Het nadeel is dat sommige adverteerders per se gluurpixels wensen en andere ellende. Daar kan ik kort over zijn: dat doen we niet.

Wat zijn dat ?
Er worden soms pixels op een site geplaatst, die werken min of meer hetzelfde als wat met een banner mogelijk is. Hiermee wordt op iedere pagina meegekeken welke bezoekers daar zijn. In tegenstelling tot een banner worden deze pixels niet gewisseld en kan de beheerder van die pixel (meestal een advertentiebureau) een goed beeld krijgen van de bezoekers van een site. Ook worden ze gebruikt om je te volgen over het internet omdat dat soort partijen vaak pixels ook bij andere websites hebben.

Een bekende zijn bijvoorbeeld bepaalde integraties van de Meta-producten (Facebook en Instragram) en X, die keurig netjes meten wat hun gebruikers uitspoken. Omdat je ingelogd bent bij die dienst, kijken die tools lekker mee.

Dus een soort van cookies waar je geen toestemming voor hoeft te geven ?
Euh formeel denk ik dat je hier wel toestemming voor moet geven als je de regelgeving precies leest. Maar als je bepaalde sites ziet dat ze 137 verschillende partijen data aansmeren, dan zit dit er vast tussen. Dit is eigenlijk geen cookie, maar een directe meting.

Misschien toch tijd voor een alternatief.
Je zou FreeTube kunnen proberen, soms is iets meer geduld nodig bij het opstarten maar het werkt verder prima en reclamevrij.
Niet vergeten in te stellen om feeds op te halen via RSS.

Ik had een paar maanden geleden ook steeds vaker problemen met Youtube in deze. Daarop heb ik besloten om toch maar een betaald abbonnement te nemen. En dan niet meer bij Youtube. Dus ik kom er nooit meer…
En daarvoor dus dagelijks. Moeten ze zelf weten.

Ik heb een gedeelde abbo met mijn dochter, begrijp dat er ook geld verdiend moet worden.
Moet zeggen dat de prijs/kwaliteits verhouding gewoon klopt.

Ik heb tot nu toe al geblokkeerde pc's gehad op YT, tot en met wachttijden van 15-20sec. Ik blijf het gebruiken zolang ik kan. Momenteel speelt alles weer meteen af op alle PC's.
Ik vraag me ook wel af waarom dat steeds allemaal tijdelijk is tot nu toe.

Nu is de zet aan Ublock om niet meer gedetecteerd te worden. Een beetje kat &muis spelletje.

Ik heb een gedeelde abbo met mijn dochter, begrijp dat er ook geld verdiend moet worden.
Ik begrijp ook dat er geld verdiend moet worden en daar heb ik geen probleem mee, wat mij tegenstaat is dat Alphabet ook van abonnees gegevens en zoek/surfgedrag aan derden verstrekt.
Ik zit volop in het Apple ecosysteem dus voor alles de hoofdprijs betalen ben ik wel gewend, maar Apple verstrekt geen gegevens aan derden dus ik heb een zekere mate van privacy voor die hoofdprijs.

Ik heb niet de illusie dat Alphabet die vervelende werkwijze ooit gaat veranderen dus blijf ik me er tegen wapenen.

Wat ik zo nasty van YT vind...

Eerst lekker gratis het iedereen aanbieden.. Dan een community laten ontstaan.. En dan als eigenaar het gebruik van YT steeds meer belemmeren totdat het geheel op slot valt.
Moet je ook niet je gebruikers eerst misbruiken en daarna ze nog 2de keer naaien.. Ze moeten wel niet vergeten dat zonder die communitie anders geen YT meer was.

Firefox, waterfox.. Gebruik dat allang niet meer om YT te kunnen zien, inmiddels weet ik wel wat er mogelijk is op PC als TV.. (het is misschien schaars maar het werkt nog wel altijd) (time of my life)
Jammer dat er op TV soms rare stukken eruit worden gehaald. Maar dat is nog altijd beter dan 300 advertenties zien om 1 YT filmpje te mogen bekijken.
Post automatically merged:

Net als Netflix dat steeds duurder word, en de regels steeds scherper maakt.
Ze willen alleen dik geld verdienen, echte service is minder belangrijk.. Je word uitgeknepen waar je bij staat.

Laatst bewerkt:
Net als Netflix dat steeds duurder word, en de regels steeds scherper maakt.
Ze willen alleen dik geld verdienen, echte service is minder belangrijk.. Je word uitgeknepen waar je bij staat.
Wat netflix betreft heb je helemaal gelijk, heb mijn abbo net opgezegt.
YT/YT music vind ik niet duur voor wat je krijgt.
En dik geld verdienen wil iedereen en jij blijft toch ook gewoon hardware als warme broodjes kopen, die tech gasten zijn niks beter.
Post automatically merged:

Ik begrijp ook dat er geld verdiend moet worden en daar heb ik geen probleem mee, wat mij tegenstaat is dat Alphabet ook van abonnees gegevens en zoek/surfgedrag aan derden verstrekt.
Ik zit volop in het Apple ecosysteem dus voor alles de hoofdprijs betalen ben ik wel gewend, maar Apple verstrekt geen gegevens aan derden dus ik heb een zekere mate van privacy voor die hoofdprijs.

Ik heb niet de illusie dat Alphabet die vervelende werkwijze ooit gaat veranderen dus blijf ik me er tegen wapenen.
Of Apple dat niet doet heb ik mijn twijfels bij, die willen ook gewoon de maximale winst.
Ik accepteer gewoon dat het zo is en dat ik online geen privacy heb.

Laatst bewerkt:
Of Apple dat niet doet heb ik mijn twijfels bij, die willen ook gewoon de maximale winst.
Als Apple het ook zou doen zouden ze het bizar veel slimmer aanpakken want ik heb er in de 12 jaar dat ik inmiddels Apple producten gebruik niets van gemerkt, terwijl het misbruik bij de producten van Alphabet toch overduidelijk is.
Ik denk dat de winst van Apple meer komt van het €250.- rekenen voor 8GB geheugen of 256GB opslag. :d

Ik accepteer gewoon dat het zo is en dat ik online geen privacy heb.
Tja, daar zie ik dus totaal de lol niet van in en je bent er een soort hobby mee kwijt. :d

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh