StatCounter: Windows 11 behaalt hetzelfde marktaandeel als Windows 10

Lid geworden
mrt 6, 2017
Naast Steam toont ook de maandelijkse steekproef van StatCounter aan dat Windows 11 marktaandeel heeft gewonnen. Waar Windows 11 afgelopen maand nagenoeg evenveel gebruikers had als de maand daarvoor, heeft het os volgens de marktanalist nu een flinke inhaalslag gemaakt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb dit weekend toch maar de upgrade naar 11 gedaan voor mijn hoofd-PC. Ik merkte dat de 6 P-cores (core 0+1 en 8-11) van de Core 5 Ultra 235 niet volledig belast werden en te snel werd uitgeweken naar de 8 E-Cores (cores 2-7). Ik merkte dat o.a. unzippen maar ook freezen/bouncen van tracks in mijn DAW's minder snel ging dan op de hexacore Core i5 12400 die er hiervoor in zat. Dit komt omdat de Task Scheduler van Windows 10 niet zo optimaal samenwerkt met de Intel Thread Director en te snel de E-Cores inzet. Na de upgrade (die overigens ruim 3 uur gelopen heeft op een Ultra 235 met 64 GB RAM en een snelle Samsung 980 Pro o_O ) blijkt de verdeling nu wél goed te gaan en performt de machine zoals het hoort.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh