Videokaart met twee M.2-slots voor SSD's gespot bij Colorful

Lid geworden
mrt 6, 2017
Er bestaan al enige tijd videokaarten met een geïntegreerde m.2-connector. Dat staat gebruikers toe om een ssd te installeren op een videokaart waarbij de gpu zelf niet de volledige bandbreedte van een pcie x16-slot benut. Het Chinese IT Home heeft nu een opvallende variant van zo'n videokaart gespot. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Op het eerste zich lijkt het me overbodig, maar als je een mini ITX machine bouwt en wat extra opslag nodig hebt lijkt het me wel aangewezen dit op deze manier te doen, dan hoef je tenminste geen 2.5 of 3.5" HDD of SSD in te bouwen en kan je alles heel clean houden qua bekabeling. Vraag me alleen af welke premium je moet betalen om dit mogelijk te maken..

Snap het concept maar dit ziet er toch niet uit in je mooie build ?
Ze zouden er een bijpassende heatsink bij moeten leveren.

Snap het concept maar dit ziet er toch niet uit in je mooie build ?
Ze zouden er een bijpassende heatsink bij moeten leveren.
Heatsinks zijn zijn wel los te koop en zelf zou ik het alleen doen voor prestaties als koeling echt noodzakelijk is, hoe het er uit ziet kan me totaal niet boeien aangezien ik niets met ramen in pc's heb.
Voor ITX builds is dit wel een top oplossing die ik er graag in zou hebben, mijn huidige moederbord heeft een M.2 slot op de onderkant en dat is verre van praktisch.

Heatsinks zijn zijn wel los te koop en zelf zou ik het alleen doen voor prestaties als koeling echt noodzakelijk is, hoe het er uit ziet kan me totaal niet boeien aangezien ik niets met ramen in pc's heb.
Voor ITX builds is dit wel een top oplossing die ik er graag in zou hebben, mijn huidige moederbord heeft een M.2 slot op de onderkant en dat is verre van praktisch.
In jouw geval haal je idd gewoon zelf een heatsink.
Maar de doelgroep van deze kaarten lijkt mij wel gamers die hun kaart graag ik een aquarium PC zien.
Die kunnen hem natuurlijk verticaal plaatsen maar ik zou als IT home ook passende heatsinks aanbieden.

maar ik zou als IT home ook passende heatsinks aanbieden

Mee eens. Een heatsink in dezelfde kleur als de platen op de videokaart. Eventueel met wat koelribben erop voor wat meer koelende massa.

Persoonlijk lanes inleveren lijkt me klote...maar als je genoegen neemt met een 5060 iOS lijkt me dat prima.
Ik vind dat toch wel een beetje een vervelend dingetje als ze op het moederbord achter een heatsink gepropt worden. Alle insteek karten moeten er dan steeds uit, in mijn geval voor een herinstallatie om een GRUB menu te voorkomen. Dat is ook een optie die ik wel mis in de BIOS, om een M.2 te kunnen uitschakelen tijdelijk.
Via de videokaart zou een mogelijkheid zijn, als deze wel de 16 lanes zou kunnen behouden. Met SSD's erop.

Persoonlijk lanes inleveren lijkt me klote
Gevoelsmatig heb ik dat ook.
maar de cijfers spreken dat tegen, zelfs een 5090 presteert na genoeg hetzelfde met maar 8 lanes.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh