HMD trekt zich terug uit de Amerikaanse markt en stopt met de verkoop van Nokia-smartphones

Lid geworden
mrt 6, 2017
Volgens een verklaring van HMD, gepost door Julian Chokkattu van Wired, trekt het bedrijf zich terug uit de Amerikaanse markt. HDM Global, het bedrijf dat het merk Nokia in licentie geeft, zegt dat het zijn Amerikaanse activiteiten terugschroeft vanwege 'uitdagende' geopolitieke en economische omstandigheden. Zelfs de eigen HMD-toestellen worden niet langer via de website van het bedrijf in de Verenigde Staten verkocht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik wist niet dat het Microsoft was die de rechten op de naam Nokia had (voor telefoons).. Ik ging er altijd van uit dat dit effectief Nokia zelf was die de naam bezat.
Dat terzijde snap ik de move wel. Ze zijn tegenwoordig een niche speler en met die tarieven is het niet meer interessant om toestellen te verkopen, zeker niet in het gedeelte van de markt waar HMD opereert.. (de budget en lagere range toestellen).

Benieuwd wat er gaat gebeuren als de licentie afloopt met de naam Nokia(de smartphones).

Benieuwd wat er gaat gebeuren als de licentie afloopt met de naam Nokia(de smartphones).
Ik denk dat dit al bezig is hoor, ze brengen nu smartphones uit onder HMD.. Ik denk dat ze misschine nog doorgaan voor de "oude" 3210 en dergelijke feature phones omdat iedereen die naam nog herkend maar voor Smartphones maakt het volgens mij niet zoveel uit..

Ik denk dat dit al bezig is hoor, ze brengen nu smartphones uit onder HMD.. Ik denk dat ze misschine nog doorgaan voor de "oude" 3210 en dergelijke feature phones omdat iedereen die naam nog herkend maar voor Smartphones maakt het volgens mij niet zoveel uit..
Klopt idd dat ze dat doen, was meer benieuwd waar de Nokia rechten en wat ze ermee gaan doen.
Bv weer verkopen en dat een ander straks onder die vlag Nokia smartphones gaat maken.

Klopt idd dat ze dat doen, was meer benieuwd waar de Nokia rechten en wat ze ermee gaan doen.
Bv weer verkopen en dat een ander straks onder die vlag Nokia smartphones gaat maken.
Afwachten maar..
Ik was en ben nog altijd een echte Nokia Fan en heb zowel de oude als de nieuwe klassiekers thuis. Ik gebruik ze wel niet maar is toch nog altijd zo iets nostalgisch ;)
Vroeger was alles beter, toch?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh