Steam moet seksspelletjes verwijderen volgens richtlijnen van de betaaldiensten

Lid geworden
mrt 6, 2017
Valve heeft in stilte zijn ontwikkelaarsrichtlijnen op Steam aangescherpt om content te verbieden die mogelijk in strijd is met de vereisten van betalingsverwerkers zoals Visa, Mastercard of PayPal. De bijgewerkte Steamworks-documentatie vermeldt nu dat 'bepaalde content voor volwassenen' die door banken of creditcardmaatschappijen wordt geweigerd, niet langer is toegestaan. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wtf was me nooit opgevallen, dat er bepaalde aan seks gerelateerde games op Steam stonden.

Eigenlijk best vreemd en hypocriet dat games die enigszins "erotisch" zijn, blijkbaar enorm schadelijk zouden zijn voor jeugdigen, maar dat games waar je elkaar tot pulp knalt blijkbaar helemaal niet schadelijk zijn voor de jonge geest en dus wél verkocht mogen worden. Ik zal wel iets niet snappen...

Eigenlijk best vreemd en hypocriet dat games die enigszins "erotisch" zijn, blijkbaar enorm schadelijk zouden zijn voor jeugdigen, maar dat games waar je elkaar tot pulp knalt blijkbaar helemaal niet schadelijk zijn voor de jonge geest en dus wél verkocht mogen worden. Ik zal wel iets niet snappen...
Straks worden games waarin gerookt word, alcohol gedronken of gevloekt worden ook verboden.
Kan wel meer dingen verzinnen, maw over een paar jaar mag je niet meer gamen en stopt Steam met bestaan😉😉😉😉😱😱😱😱🤣🤣🤣.

Hoe heten die spelletjes? Ik vraag dit voor een vriend🤡

Ik ben ze zelf nog nooit tegen gekomen.

Ik vraag me af waar de nieuwe GTA onder gaat vallen;-)

Wat mij aan deze situatie enorm stoort is dat Steam dit doet omdat de betalingsverwerkers dit willen. Dus partijen als Visa gaan bepalen welke content er op Steam (en andere sites) gaat staan.
Dit is een zeer bizarre vorm van censuur door een partij die er niets mee te maken zou mogen hebben.

Dit is een zeer bizarre vorm van censuur door een partij die er niets mee te maken zou mogen hebben.
Ja en nee. Op zich heb je gelijk, echter, door o.a. de beurzen en markten wordt een betalingspartij wel degelijk gezien als iemand die meewerkt aan een transactie en omdat de grootste investeerders vrijwel allemaal in de VS zitten, en dus idioot conservatief zijn, wil men niet geassocieerd worden met iets wat ook maar enigszins in de buurt van "onbetamelijk" aangemerkt kan worden. Steam is een platform waar mensen van alle leeftijden komen en om een of andere reden vind men het tonen van een getekende tepel vele malen kwalijker voor de tere kinderziel dan iemand in een FPS aan flarden schieten waardoor het virtuele bloed van je beeldscherm druipt. Vreemde jongens, die Amerikanen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh