Vind camm2 een nadeel voor desktop.. Kan al die dingen wel opnoemen wat ik al eerder deed. (ook de manier van uitbreiden)
Maar belangrijkste is denk ik dat de prijs heel lang vrij hoog zal blijven.(omdat het een super nieuwe standaard word). Weinig op de markt aanwezig, en gestoorde begin prijzen zoals Pci-e 5.0 ssds.
Ik vind het echt jammer dat er op die manier de pc markt altijd verziekt word. i.p.v goede innovatieve producten die niet ineens gestoort teveel kosten.
Hoopte juist dat CUdimms de nieuwe opvolger zou worden.
Enigste manier om dan weer niet te hoeven upgraden is, waarschijnlijk voor de duurdere modules te kiezen met hogere capaciteit.
Zou het eerder mooier vinden als ze dan met camm2 de mem timings super laag zouden kunnen krijgen.
Zo zijn ze compacter en kunnen ze met schroefjes vastgemaakt worden, waardoor er geen nood is aan solderen.
Vind dit eigenlijk een non-argument.
1. We hebben so-dimms ten alle tijden al gehad.. En die zijn ongeveer net zo klein als die model.
2. Dat solderen van sloten zou geen struikelblok moeten zijn.. Want als een mobo gesoldeerd word, gebeurd dit vaak toch al in 1 process.
Eerst aanbrengen van soldeer pasta.. En dan worden er al begin componenten geplaatst, en gaat het word door een oven heen waar de soldeer pasta dus tin word en alles vast komt te zitten.
En zoiets zouden ze met die sloten ook wel doen. Het is allemaal al geautomatiseerd.. Dus solderen is het probleem hier niet.
3. Asus heeft met eigen Dimm sloten al getest door het ontwerp aan te passen, dat hogere snelheden prima mogelijk zijn.