Mozilla onder vuur om energieslurpende AI-functie in Firefox

Lid geworden
mrt 6, 2017
Onlangs bracht Mozilla Firefox 141 uit. Deze versie bevatte naast optimalisaties voor het geheugengebruik op Linux en een ingebouwde eenhedenconverter ook een omstreden functie: AI-ondersteunde tabgroepen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zolang die ...... AI uitkan prima.
Niet dan gooi ik het eraf.
Btw niks mis met AI(ontwikkeling versnellen tegen bepaalde ziektes), maar dat door de strot gedruk van AI zonder de gevolgen wetend bij de consument hmmm.
Veel zien het gevaar niet helaas.
.

Zolang die ...... AI uitkan prima.
Niet dan gooi ik het eraf.
Btw niks mis met AI(ontwikkeling versnellen tegen bepaalde ziektes), maar dat door de strot gedruk van AI zonder de gevolgen wetend bij de consument hmmm.
Veel zien het gevaar niet helaas.
.
Ik ben echt zelf echt mee met AI. Pas het in mijn job dagelijks toe, maar het moet een keuze zijn. Het is op dit moment een beetje het wilde westen, als kan en alles mag zonder echt de gevolgen te overzien, of althans er geen rekening mee te houden onder de vlag van vooruitgang. Iets meer "guardrails" zijn wel welkom, want uiteindelijk gaat het vaak over het gebruik van privé-data.

Ik ben echt zelf echt mee met AI. Pas het in mijn job dagelijks toe, maar het moet een keuze zijn. Het is op dit moment een beetje het wilde westen, als kan en alles mag zonder echt de gevolgen te overzien, of althans er geen rekening mee te houden onder de vlag van vooruitgang. Iets meer "guardrails" zijn wel welkom, want uiteindelijk gaat het vaak over het gebruik van privé-data.
Ja dat snap ik helemaal en zeker met je eens wat je schrijft.
Maar jij weet wat je doet en hebt er net als ik iets of meer moeite gedaan wat het is en wat de gevolgen zijn bij het gebruik van AI.
Jij vanuit je werk of interesse, bij mij het laatste.
En alles word AI genoemd, de nieuwe hype, waar zolang er geen grenzen/wetten zijn data vergaren en misbruik op de loer ligt.

Ja dat snap ik helemaal en zeker met je eens wat je schrijft.
Maar jij weet wat je doet en hebt er net als ik iets of meer moeite gedaan wat het is en wat de gevolgen zijn bij het gebruik van AI.
Jij vanuit je werk of interesse, bij mij het laatste.
En alles word AI genoemd, de nieuwe hype, waar zolang er geen grenzen/wetten zijn data vergaren en misbruik op de loer ligt.
Dat is voor mij een van dee grote zorgelijke punten van AI, de datacollectie. En daarnaast dat we ook steeds te weinig inzicht hebben in hoe AI werkt. En met we bedoel ik dat de ontwerpers zoals Open AI

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh