'AMD stopt met 3D V-Cache op socket AM4: Ryzen 7 5700X3D gaat uit verkoop'

Lid geworden
mrt 6, 2017
Slecht nieuws voor wie een AMD AM4-platform bezit en een toekomstige upgrade naar een X3D-chip voor ogen heeft. Tweakers heeft namelijk van meerdere webshops te horen gekregen dat de Ryzen 7 5700X3D end-of-life is en binnenkort van de markt verdwijnt. Dat is de enige processor met 3D V-Cache voor de oudere AM4-socket, aangezien de al lange tijd niet meer beschikbaar is. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De laatste die beschikbaar zijn zulllen fiks duurder worden.
Tis een hele mooie proc voor dat platvorm als laatste upgrade.

Vond de 5800x3d toch wel stuk beter ondanks dat die paar procent sneller is.

Heb een 5700x3d gehad.. Maar toch maar weer snel met winst verkocht omdat ik dacht beetje zonder van het geld dit.
Natuurlijk zal die in games gelijk waardig aan een 7500F presteren.. Maar met normale taken is het nog maar een natte krant. (wegens de te lage clock snelheid)

Er is nog een 5500X3D voor Latijns Amerika. Deze wordt hier officieel niet verkocht.

Op een gegeven moment is het ook wel een keer klaar.
De doelgroep waarvoor het is, is toch allang over op de 7000/9000 serie.
Nu nog gaan investeren in AM4 met een duurdere X3D CPU is wel een beetje zonde.

Maar als ik bij de buren naar de prijzen kijk wat ze voor een 2e hands 7800X3D vragen....
Dan koop ik voor een paar tientjes meer gewoon een nieuwe!
Dan heb ik ook gewoon de garantie dat het werkt.

Daarbij komt het gevoel van dat het ook echt nieuw is, en dus nooit overklokt/misbruikt is geweest

Maar als ik bij de buren naar de prijzen kijk wat ze voor een 2e hands 7800X3D vragen....

Daarbij komt het gevoel van dat het ook echt nieuw is, en dus nooit overklokt/misbruikt is geweest
Kan uit je reactie opmaken dat er een 7800x3d er komt. :unsure:

Nee hoor ik behoor tot de doelgroep en zou bv zoiets kopen.

Kan uit je reactie opmaken dat er een 7800x3d er komt. :unsure:

Je kan er uit opmaken dat ik er wel naar aan het kijken ben. Alle opties vanaf de 7800X3D staan nog open.
Ik bedoel alleen, dat ze er 2e hand nog bijna de nieuwprijs voor vragen...en dan koop ik liever nieuw.
De 9700x optie staat ook nog open.

Nee hoor ik behoor tot de doelgroep en zou bv zoiets kopen.
Daar heb je dan wel voldoende tijd voor gehad denk ik....
Je kan altijd op de 2de hands markt zoeken.

Laatst bewerkt:
Je kan er uit opmaken dat ik er wel naar aan het kijken ben. Alle opties vanaf de 7800X3D staan nog open.
Ik bedoel alleen, dat ze er 2e hand nog bijna de nieuwprijs voor vragen...en dan koop ik liever nieuw.
De 9700x/9800X3D optie staat ook nog open. Maar met die laatste verdwijnt wel beetje de topicstart....

Doelde er meer op als upgrade en idd 2dehands zou kunnen.
En daarnaast heb geen haast en zou het nieuw zijn ook prima.
Daarnaast zijn er genoeg mini pc's met processoren uit die tijd nieuw tekoop en vaak heel goedkoop.
Ach ik zie wel.
En is het AM5 ook prima, dan downgrade ik een pc(AM4) wel voor een andere taak of sloop ik hem en zet onderdelen over.
En wat ik over hou gaat de kast in als reserve onderdelen.

De 9700x optie staat ook nog open.

Was met me geheugen gisteren ook zo..

32 GB DDR 5600 of 6000 / 6400 kits met CL38 / 40 allemaal rond de 90 euro 2ehands.

Heb gisteren toch maar nieuwe gekocht. Hoopte op een leuke deal, maar helaas nergens te vinden.
Scheelde mij maar 8 euro met de nieuwe.

2ehandse geheugen markt staat ook op scherp.

32 GB DDR 5600 of 6000 / 6400 kits met CL38 / 40 allemaal rond de 90 euro 2ehands.
6000 CL30 is ook niet goedkoop.
Met iets minder snellere timings scheelt dat ook wel wat geld.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh