be quiet! Light base 500 LX is een showbehuizing met of zonder verlichting

Lid geworden
mrt 6, 2017
be quiet! gebruikt gamescom om zijn Light Base-serie verder uit te breiden. Na de Light Base 900 en de Light Base 600 is nu ook de Light Base 500 LX en Light Base 500 verkrijgbaar. Ze zijn ontworpen als een behuizing met twee aangrenzende compartimenten. Glazen panelen aan de voor- en linkerkant zorgen ervoor dat de hardware in het moederbord optimaal tot zijn recht komt. be quiet! heeft een hinderlijke ondersteuning bij de overgang tussen de glazen panelen weggelaten, waardoor een onbelemmerd panoramisch zicht op de binnenkant is gegarandeerd. Ondanks het glazen paneel aan de voorkant heeft be quiet! er ook voor gezorgd dat schuin geplaatste ventilatoren aan de voorkant frisse lucht aanzuigen. Dit zou ook de grafische kaart direct moeten koelen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik snap het appeal wel van die visbakken, je wil laten zien wat je hebt, maar persoonlijk.. Ik heb het niet zo op RGB en ook niet op die showbakken..
Misschien een vraag aan iedereen hier, ben ik gewoon te oud? Ik voel het wel voor een "rare" kleur behuizing maar heb veel liever een goede koeling en een computer die goed werkt dan een show model..
HEt kan ook gewoon het verschil in generatie zien dat "de jongeren" veel liever RGB zien en laten zien wat ze in huis hebben.. En kijken jullie er dan ook zelf naar of is het gewoon om een keer te bouwen en dan onder de bureau te zetten?

Wat ik mis bij dit soort kasten is een grote joystick erop en een grijparm erin, het zijn wat mij betreft kermisattracties.

Het één sluit het ander niet uit. Persoonlijk vind ik open kasten en RGB erg mooi. En ik ben overigens 52 :)
Ik vind het ook wel mooi, maar wat ik dan niet snap is waarom iemand dat zou kopen? Ik bedoel zet je dat dan ook zo op je bureau neer en kijk je er dan eens naar?
In mijn PC wil ik alles netjes en er mogen best wat kleurtjes gebruikt worden, maar mijn PC staat naast mijn bureau (heb een mini ITX build in een Fractal Era (1ste gen) en hoewel ik die ontzettend mooi vind kijk ik er bijna nooit naar, dus bij zo'n aquarium met RGB, da's toch om naar te kijken?

En het een sluit idd het andere niet uit natuurlijk, vraag het me alleen af :)

Ik bedoel zet je dat dan ook zo op je bureau neer en kijk je er dan eens naar?
Zeker. Vroeger, in de tijd dat een big tower nog normaal was, had ik de kast ook op de grond staan. Maar de laatste 10 jaar of zo heb ik altijd uATX kastjes gehad en die vind ik best mooi op het bureau.

Bijlagen

• IMG20250825102309 1.jpg
    IMG20250825102309 1.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 66
Zeker. Vroeger, in de tijd dat een big tower nog normaal was, had ik de kast ook op de grond staan. Maar de laatste 10 jaar of zo heb ik altijd uATX kastjes gehad en die vind ik best mooi op het bureau.
Ook een Fractal Fan zie ik ;)
Ik heb de mijne op mijn ladeblok naast het bureau staan, ik had hem speciaal gekocht om op een rek boven mijn bureau te zetten, maar dat was te onhandig met alle kabels en zo..

Ik snap het appeal wel van die visbakken, je wil laten zien wat je hebt, maar persoonlijk.. Ik heb het niet zo op RGB en ook niet op die showbakken..
Misschien een vraag aan iedereen hier, ben ik gewoon te oud? Ik voel het wel voor een "rare" kleur behuizing maar heb veel liever een goede koeling en een computer die goed werkt dan een show model..
HEt kan ook gewoon het verschil in generatie zien dat "de jongeren" veel liever RGB zien en laten zien wat ze in huis hebben.. En kijken jullie er dan ook zelf naar of is het gewoon om een keer te bouwen en dan onder de bureau te zetten?
Ik vind het ook wel mooi. Ik vind het lastig dat ik eigenlijk de FSP-build weer uitelkaar moet gaan halen om de componenten in andere kasten te gebruiken.

Nee, het is een Antec P5. Die heb ik vooral gekozen omdat hij standaard voorzien is van geluidsdempende panelen en heel stille fans.
Oh wow, die lijken veel op mekaar.. Hele mooie kast ook ;)
Enkel de voetjes veraden het in jou foto. Mare heeft de Fractal ook niet standaard geluidsdempende panlen ingebouwd? Ik heb zelf 2 Define R5's dacht ik dat het waren en die zijn enorm stil. Ik heb wel de gewoonte om fans zo goed als altijd te vervangen door Noctua Fans (behalve in mijn 2 Silverstone server kastjes waar de silverstone beter werk verrichten).

Ik vind wel de montage van HDD's in de fractal praktischer dan in deze Antec, maar als je geen hdd's nodig hebt maakt dat eigenlijk niet uit.
Post automatically merged:

Ik vind het ook wel mooi. Ik vind het lastig dat ik eigenlijk de FSP-build weer uitelkaar moet gaan halen om de componenten in andere kasten te gebruiken.
Lol Frank, wat een first world issue :p

Oh wow, die lijken veel op mekaar.. Hele mooie kast ook ;)
Enkel de voetjes veraden het in jou foto. Mare heeft de Fractal ook niet standaard geluidsdempende panlen ingebouwd? Ik heb zelf 2 Define R5's dacht ik dat het waren en die zijn enorm stil. Ik heb wel de gewoonte om fans zo goed als altijd te vervangen door Noctua Fans (behalve in mijn 2 Silverstone server kastjes waar de silverstone beter werk verrichten).
Het grote verschil is dat deze Antec P5 rond de 50 euro kostte en meegeleverde fans echt super stil zijn. De machine bestaat uit een Core 5 Ultra 235, 64 GB RAM, 3 SSD's, BeQuiet voeding en een RTX5060ti 16 GB. Ik heb geen extra fans gebruikt of iets vervangen en de CPU koeler is gewoon die uit de box van de CPU. Bij normaal gebruik hoor je de machine niet lopen. Alleen bij zwaardere 3D games gaan de fans van de videokaart draaien en dat hoor je wel, maar niet dusdanig dat het stoort. De CPU wordt bij full-load zelden warmer dan 80% en ik heb in de fancontrol ingesteld dat alle fans (dus zowel case als CPU) pas serieuzer gaan draaien vanaf 85 C.

Voor 50 euro dus een uitstekend kastje :)

Het grote verschil is dat deze Antec P5 rond de 50 euro kostte en meegeleverde fans echt super stil zijn. De machine bestaat uit een Core 5 Ultra 235, 64 GB RAM, 3 SSD's, BeQuiet voeding en een RTX5060ti 16 GB. Ik heb geen extra fans gebruikt of iets vervangen en de CPU koeler is gewoon die uit de box van de CPU. Bij normaal gebruik hoor je de machine niet lopen. Alleen bij zwaardere 3D games gaan de fans van de videokaart draaien en dat hoor je wel, maar niet dusdanig dat het stoort. De CPU wordt bij full-load zelden warmer dan 80% en ik heb in de fancontrol ingesteld dat alle fans (dus zowel case als CPU) pas serieuzer gaan draaien vanaf 85 C.

Voor 50 euro dus een uitstekend kastje :)
ABSOLUUT!!!
50€ is bijna stelen lijkt me.. De Fractal kost bijna 3 keer zoveel.. (Define 7 mini)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh