Framework Laptop 16: 240W-laden via USB-C, Nvidia RTX 5070-module voor oudere modellen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Framework heeft een opgefriste versie aangekondigd van de Framework Laptop 16. De nieuwe variant krijgt een krachtigere AMD-processor en Nvidia-gpu. Laatstgenoemde komt ook als modulaire upgrade voor de in 2023 uitgebrachte Laptop 16. Ook nieuw is de meegeleverde usb-c-stroomadapter, die tot 240 watt gaat. De eerste bestellingen worden eind dit jaar verzonden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De Framework Laptop 16 heeft een vanafprijs van 1.689 euro, maar dat is zonder oplader, opslag, ram of besturingssysteem.
Dus de helft van de laptop kost schijnbaar 1689 euro, het ergste is nog steeds dat dit goedkoper is als toen het voor het eerst uitkwam.

Ik ben fan van het hele princype waar Framework voor staat en vind het bewonderendswaardig dat ze ook iets nieuws durven proberen en dit ook volhouden.. Ik herinner me een aantal jaren geleden nog de hype dat je je videokaart in je laptop zou kunnen upgraden als er later een nieuwe kwam, er was zelfs een standaard voor gevonden, alleen kwam dat er nooit aan en zat je dus vast.. Ik heb zelf een Framework 13 van de 1e gen en vind die gewoon geweldig.. Na aan een hele serie laptops gewerkt te hebben en deze geupgrade te hebben is het zo geweldig dat je gewoon kan upgraden en niet alles weg hoeft te gooien. Het kost wat meer en er is natuurlijk ook zo iets als de referbished markt maar dit geldt enkel voor business laptops en niet voor consumer laptops. Nu moet gezegd dat de prijzen van de Framework eerder naar de business markt gaan dan naar de consumentenmarkt, maar zelfs dan denk ik dat het loont als je iets kapot hebt aan je laptop je dit gewoon kan bestellen en niet de hele laptop moet weggooien..
Qua support moet ik ook zeggen dat ze heel erg goed zijn, ik dacht namelijk dat Thunderbolt 4 poorten ook gewoon 20Gb op USB konden doorsturen, maar dit bleek niet zo te zijn vermits de standaarden daar zo dubbelzinnig in zijn, maar daar maken ze dus gewoon tijd voor terwijl je bij andere fabrikanten na de garantieperiode gewoon niet meer terecht kan. (tenzij je uiteraard een business koopt met extra garantie).
Ik vind ook dat je bijvoorbeeld mijn 13 makkelijk met een Macbook Pro kan vergelijken (heb zelf ook eentje) alleen is die Apple niet (makkelijk door jezelf) upgradebaar en die Framework dus wel..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh