Fritz! toont talrijke nieuwe producten in het netwerksegment

Lid geworden
mrt 6, 2017
Fritz! zal tijdens het IFA in Berlijn een voorproefje geven van zijn nieuwe netwerkproducten. Hieronder vallen nieuwe producten voor DSL, DOCSIS 3.1, LTE en pure wifi. Met de FRITZ!Box 7630 promoot FRITZ! tevens een nieuwe draadloze router voor DSL-verbindingen met snelheden tot 300 Mbps (Super Vectoring). ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Waarom blijven fabrikanten vasthouden aan 1Gb poorten voor hun topmodellen? Dit zie je bijvoorbeeld ook bij Asus. Voor midden range an low price modellen snap ik dit en eerlijk voor de meeste mensen is dit ook voldoende, maar als je een topmodel koopt voor de features verwacht je toch ook een aantal 2.5Gb poorten of voor een echt topmodel zelfs 10Gb poorten.

Ik snap wel dat de meeste consumenten nooit van 2.5 laat staan 10Gb gehoord hebben of het zelfs nodig hebben, maar er zijn zat enthousiastelingen die dit wel willen.

Ik was zelf al een tijdje aan het kijken voor een andere router en heb zelf een Fritz 7590 en ook nog een Asus XD6 systeem (waar ik tot hiertoe de Asus als router gebruikte) en wilde eigenlijk alles in 1 systeem hebben maar ben uiteindelijk naar Ubiquiti overgestapt omdat die bieden wat ik aan het zoeken was ook nog eens tegen een redelijke prijs.

Laatst bewerkt:
Ja dat verbaasde mij ook al, lijkt dat ze wifi 7 belangrijker vinden.
Zelf bij de topmodellen zie dat de lan poorten 1Gbs zijn en dan 3 stuks.
Meh ik vind het maar niks.

Ja dat verbaasde mij ook al, lijkt dat ze wifi 7 belangrijker vinden.
Zelf bij de topmodellen zie dat de lan poorten 1Gbs zijn en dan 3 stuks.
Meh ik vind het maar niks.
Ik vond de features die ze bieden binnen hun routers altijd heel erg goed en zij waren ook de eerste die een bestaande router omvormde tot een Mesh router zodat je makkelijk access points kon bijzetten als Mesh nodes. Daarom heb ik er nog altijd eentje draaien, ook vanwege de vaste telefonie waar ze enorm sterk in zijn.. Ik heb nu nog altijd 2 Dect toestellen van hen en een 4-tal Ip telefoons van Tiptel thuis staan en dat werkt dan allemaal via mijn analoge lijn die ik gratis krijg bij mijn abonnement.. Wat de zin daarvan is, is natuurlijk een goede vraag :p
Maar het werkt wel natuurlijk.

Ik vind het zoals gezegd due een beetje onbegrijpelijk dat ze dan wel idd Wifi 7 integreren met de 3 banden maar als je dan een backhaul vast wil bekabelen zal je toch terugvallen op die 1Gb..

Zoals ik ook al zei is die 1Gb voor de meeste gebruikers overshoot, maar erg toekomstgericht is het niet.. Tenzij ze alsnog met een top-top-model komen die dan wel 10Gb WAN heeft (of een SFP+ poort) en dan intern 10Gb poorten of op zijn minst eentje en dan de rest 2.5Gb of beter nog 5Gb..

Ik vond de features die ze bieden binnen hun routers altijd heel erg goed en zij waren ook de eerste die een bestaande router omvormde tot een Mesh router zodat je makkelijk access points kon bijzetten als Mesh nodes. Daarom heb ik er nog altijd eentje draaien, ook vanwege de vaste telefonie waar ze enorm sterk in zijn.. Ik heb nu nog altijd 2 Dect toestellen van hen en een 4-tal Ip telefoons van Tiptel thuis staan en dat werkt dan allemaal via mijn analoge lijn die ik gratis krijg bij mijn abonnement.. Wat de zin daarvan is, is natuurlijk een goede vraag :p
Maar het werkt wel natuurlijk.

Ik vind het zoals gezegd due een beetje onbegrijpelijk dat ze dan wel idd Wifi 7 integreren met de 3 banden maar als je dan een backhaul vast wil bekabelen zal je toch terugvallen op die 1Gb..

Zoals ik ook al zei is die 1Gb voor de meeste gebruikers overshoot, maar erg toekomstgericht is het niet.. Tenzij ze alsnog met een top-top-model komen die dan wel 10Gb WAN heeft (of een SFP+ poort) en dan intern 10Gb poorten of op zijn minst eentje en dan de rest 2.5Gb of beter nog 5Gb..
Ja idd vd doorsnee consument prima 1 gbs, vd pro-sumer, zouden de lan poorten minimaal 2.5gbs moeten zijn

Mijn Zyxel modem heeft ook 1 of meerdere 2.5Gb poorten. Over het netwerk naar bijv een NAS kan dat wel handig zijn.
Ik switch wel eens wat heen en weer met mijn abonnement van 150 naar 1Gb
Meest van de tijd is het echt overkill, maar voor een grote game downloaden is het wel fijn. En het is maar €5 meer.

Echte noodzaak voor internet is het voor mij niet om snellere poorten te hebben (momenteel) maar over netwerk tussen de PC kan het wel fijn zijn

Waarom blijven fabrikanten vasthouden aan 1Gb poorten voor hun topmodellen? Dit zie je bijvoorbeeld ook bij Asus. Voor midden range an low price modellen snap ik dit en eerlijk voor de meeste mensen is dit ook voldoende, maar als je een topmodel koopt voor de features verwacht je toch ook een aantal 2.5Gb poorten of voor een echt topmodel zelfs 10Gb poorten.

Ik snap wel dat de meeste consumenten nooit van 2.5 laat staan 10Gb gehoord hebben of het zelfs nodig hebben, maar er zijn zat enthousiastelingen die dit wel willen.

Ik was zelf al een tijdje aan het kijken voor een andere router en heb zelf een Fritz 7590 en ook nog een Asus XD6 systeem (waar ik tot hiertoe de Asus als router gebruikte) en wilde eigenlijk alles in 1 systeem hebben maar ben uiteindelijk naar Ubiquiti overgestapt omdat die bieden wat ik aan het zoeken was ook nog eens tegen een redelijke prijs.

Had voor het LAN gedeelte liever minimaal 2x 2.5GB + 2x 1GB config gezien.. Dan een enkele 2.5 of 10Gbit en de rest 1Gbit rommel.

Vind die XGS router ook geen waardige opvolger voor mijn 5530fiber.
Zou zelf wel wifi 7 willen (wegens de huidige slechte wifi 6 dekking in me huis) Ja ik weet dat je een wifi extender kan kopen, alleen dat ding is high-end bij fritz en betaal je dik 200 euro voor dat ding voor.
Dan kan ik net zo goed een andere router proberen met misschien betere wifi ontvangst)
En er mag natuurlijk wel iets meer snellere LAN poorten op dat ding.
Ook jammer dat niet iedere router van hun een SFP+ poort heeft.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh