MSI Versa Pro review. Een gamingmuis met een superhandige lader

Lid geworden
mrt 6, 2017
In deze review bespreken we de Versa Pro Wireless, een nieuwe, wat luxere gamingmuis van MSI. Het is een interessante muis die met een handige accessoire wordt geleverd. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Prima review en een positief verhaal, totdat je bij registreren voor een muis komt waarna de interesse volledig is verdwenen.
Ik vraag me af waar fabrikanten het idee vandaan hebben dat mensen een account willen bij zelfs de meest simpele apparaatjes die ook zonder account normaal zouden moeten functioneren.
Reclame is natuurlijk helemaal uit den boze en zeker voor rommel als Norton, dan kan bij een conclusie de muis eigenlijk alleen maar afgeraden worden.

Prima review en een positief verhaal, totdat je bij registreren voor een muis komt waarna de interesse volledig is verdwenen.
Ik vraag me af waar fabrikanten het idee vandaan hebben dat mensen een account willen bij zelfs de meest simpele apparaatjes die ook zonder account normaal zouden moeten functioneren.
Reclame is natuurlijk helemaal uit den boze en zeker voor rommel als Norton, dan kan bij een conclusie de muis eigenlijk alleen maar afgeraden worden.
Hoezo is Norton rommel?

Hoezo is Norton rommel?
Omdat naar mijn ervaring de systeembelasting en daarmee ook de vertraging buitensporig hoog was voor beveiligingssoftware en het volledig verwijderen bleek ook nog een behoorlijke opgave.

Omdat naar mijn ervaring de systeembelasting en daarmee ook de vertraging buitensporig hoog was voor beveiligingssoftware en het volledig verwijderen bleek ook nog een behoorlijke opgave.
Dat is vreemd heb een bulk licentie(20) draaien van Norton de duurste versie en draai het op veel apparaten.
Merk er weinig van, en qua deinstallatie ook niet.

Nee heb een compleet andere ervaring.

Dat is vreemd heb een bulk licentie(20) draaien van Norton de duurste versie en draai het op veel apparaten.
Merk er weinig van, en qua deinstallatie ook niet.

Vroeger in de periode van P4/Athlon XP en daar rondomheen was het Norton pakket wel een zwaardere belasting voor de PC. Ik kreeg het in die tijd vaak, uit het grijze gebied.
Ben toen ik dat niet meer kreeg, overgestapt naar een paar betaalde licenties van ESET NOD32 AV. Dat liep stukken beter in de periode C2D/Phenom II 1100T
Nu vertrouw ik maar op Windows Defender. En Linux heeft helemaal geen AV momenteel

Maar back on topic:
Leuke muis, zou een kans hebben als het met Linux werkte, en niet een account vereiste om de software te gebruiken, die de DPI naar de max kan zetten. Ik ben een beetje account moe.
De muis zal verder wel gewoon werken met Linux, en je kan ook gewoon de muis snelheid aanpassen, de grootte, kleur etc. Alles behalve de DPI waarschijnlijk. En eerlijk, de DPI functie heb ik nog nooit gemist

Dat kan natuurlijk, ervaring is persoonlijk en ook afhankelijk van wensen/eisen.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn ervaring met Norton al van wat langer geleden is maar het is één van de ervaringen die me heeft doen besluiten geen extra beveiligingssoftware meer te installeren.
Norton had bij mij toch al een dubieuze reputatie want het is ooit ook nog zo geweest dat als je even niet oplette het werd mee geïnstalleerd met andere software.
Ik heb aardig wat pc's bijgehouden van familie/kennissen en heb het in die tijd vaker moeten de-installeren dan me lief was.

Die praktijken worden niet meer gewaardeerd dus nu is het reclame, het valt me overigens tegen dat een gerenommeerde hardwareproducent als MSI hier aan meedoet, kennelijk gaat hebzucht boven gebruikerservaring.

Dat kan natuurlijk, ervaring is persoonlijk en ook afhankelijk van wensen/eisen.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn ervaring met Norton al van wat langer geleden is maar het is één van de ervaringen die me heeft doen besluiten geen extra beveiligingssoftware meer te installeren.
Norton had bij mij toch al een dubieuze reputatie want het is ooit ook nog zo geweest dat als je even niet oplette het werd mee geïnstalleerd met andere software.
Ik heb aardig wat pc's bijgehouden van familie/kennissen en heb het in die tijd vaker moeten de-installeren dan me lief was.

Die praktijken worden niet meer gewaardeerd dus nu is het reclame, het valt me overigens tegen dat een gerenommeerde hardwareproducent als MSI hier aan meedoet, kennelijk gaat hebzucht boven gebruikerservaring.
Ja worden zaken ongewenst mee geïnstalleerd/of er al opstaan, ongeacht wat(bloatware/software) daar word je idd niet vrolijk van.
Tja alles draait om centjes en wij zijn het ....... .

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh