Samsung Galaxy Tab S11 Ultra Review. De ultieme Android-tablet van dit moment

Lid geworden
mrt 6, 2017
Wow. Dat is het eerste gevoel dat we krijgen als we beginnen met de review van de Galaxy Tab S11 Ultra van Samsung. Een tablet met een majestueus scherm met een doorsnede van 14,5 inch. Hij is groot maar ook flinterdun: hij is slechts 5,1 mm dik. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wow idd een mooie tablet qua grote en specs en ondersteuning.
Maar het ding is erg prijzig daardoor.
Als laptop vervanger leuk, maar met wat manco's.
Qua media consumptie erg mooi maar pure overkill.
Dus tja wat is de doelgroep, voor 1450 euro + toetsenbord/cover of 1750 euro + toetsenbord/ cover koop je een mooie W11 laptop/ Apple.
Ik zie liever een identieke tablet met bv 8 GB en 256/512 GB opslag met een middenklasse soc.

Nu prijst dit ding zich qua media tablet uit de markt en qua productiviteit is het het net niet als je kijkt naar een W11/ Apple laptop.

1350 euro.... Nee nooit niet!
Het is lang geleden dat ik een tablet heb gehad. Rond 2013 waarschijnlijk. Was een goedkope Yarvik ofzo. Rond de €250 waarschijnlijk.
Dat ding was alleen wel heel snel retetraag. Mijn ouders hadden later een Samsung Galaxy Tab 2? Die was iets beter. Nu doet hij alles op een Oppo van ~€250 en dat gaat al jaren prima. Daarvoor nog een Samsung A serie. Al snel kapot. Bewust nu Samsung vermeden daardoor en alle bloatware die mee geïnstalleerd wordt.

1350 euro.... Nee nooit niet!
Het is lang geleden dat ik een tablet heb gehad. Rond 2013 waarschijnlijk. Was een goedkope Yarvik ofzo. Rond de €250 waarschijnlijk.
Dat ding was alleen wel heel snel retetraag. Mijn ouders hadden later een Samsung Galaxy Tab 2? Die was iets beter. Nu doet hij alles op een Oppo van ~€250 en dat gaat al jaren prima. Daarvoor nog een Samsung A serie. Al snel kapot. Bewust nu Samsung vermeden daardoor en alle bloatware die mee geïnstalleerd wordt.
Je kunt in de installatieprocedure kiezen welke 'handige' extra appd worden geïnstalleerd. Daarna is hij vrij van dat soort handigheidjes.

Leuke en een mooi review. Wat een leuke tablet de Tab S11 Ultra. Jammer van de camera, maar wel goede accuduur en prestaties van de Mediatek Dimensity 9400+. Ik ga niet upgraden met de S11 Ultra, ik heb hier een Tab S10+ 512GB met een SanDisk Ultra 1.5TB Micro-SD kaartje erin, verder met een Samsung Galaxy Bookcover Keyboard AI met trackpad en een glazen screenprotector van gehard glas erop.

Update 19 september 2025

De camera-app heeft een update gehad en biedt nu de functionaliteit die je van Samsung mag verwachten.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh