Origin Code rust 'snelste 256GB-DDR5-kit ter wereld' uit met triple-fan koeler

Lid geworden
mrt 6, 2017
Geheugenfabrikant Origin Code doet zijn debuut met een paradepaardje. De fabrikant claimt namelijk de titel van snelste ddr5-geheugenkits met een capaciteit van 256 GB, ofwel 64 GB per module. Het Vortex-geheugen wordt daarnaast uitgerust met een koeler die drie kleine fans aan boord heeft. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Corsair had ook van die geheugen koelers.
Geen idee of ze die nu in het assortiment hebben.
Heb er hier 1 zitten op een mb vd sier.

Die dingen stammen al uit het Core2 tijdperk
Ik had deze ook:

Gskill en Kingston haddeen ze ook.
Inderdaad begonnen in het Core2 tijdperk, volgens mij voor het eerst bij DDR3 toen er XMP profilen voor OC kwamen.
Dit om te voorkomen dat de dimms bij agresieve XMP profielen te heet werden.
Heb ze nog gebruikt icm. Elpida hyper chips, die konden zoveel voltage hebben dat koeling nodig was.
Ging ik wel flink verder dan het XMP profiel....
Of het hier meerwaarde heeft hang af van de voltages die ze gebruiken, kan me voorstellen dat die 6200/C26 en 8000/C36 kit >1,5V zijn.

Ik had het al bij een setje Corsair XMS2 1066 (DDR2)
Had toen een Core2Duo 6750 (2.66 GHz) op 3.60GHz lopen

Ik had het al bij een setje Corsair XMS2 1066 (DDR2)
Had toen een Core2Duo 6750 (2.66 GHz) op 3.60GHz lopen
Na wat inderzoek blijkt dat de eerste active koelers al rond 2000 op de markt kwamen, vooral voor extreme overclockers.
Met DDR3 werd het gemeengoed.
Ik had toen kingston HyperX 1066 dat op 1250 C5 liep icm. een Q9550 @ 3,8 Ghz., dat was zonder koeling geen probleem.
Later die Q9550 nog in een DDR3 bord gestoken, kwam ik tot 2133 C7 ( Dominator GT met hyper chips) en dat moest wel gekoeld worden....

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh