Logitech MX Master 4 Review: Deze muis is zo handig: hierna wil je nooit een andere.

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
74,769
Vandaag presenteert Logitech de nieuwe MX Master 4, en in deze review kun je er alles over lezen. Met deze muis zet het merk een nieuwe stap in gebruiksvriendelijkheid en laat het je nog efficiënter werken. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Top review alweer. Een vraag over de action rings. Het (enige) handige van de Apple Magic Mouse is het naar links en rechts swipen/scrollen. Op macOS wel handig, maar het is met niet waard om daarvoor de Magic Mouse te gebruiken. Kunnen de action rings van de MX4 hiervoor gebruikt worden? Ik vermoed van wel aangezien er ook Mac software is?
 
Top review alweer. Een vraag over de action rings. Het (enige) handige van de Apple Magic Mouse is het naar links en rechts swipen/scrollen. Op macOS wel handig, maar het is met niet waard om daarvoor de Magic Mouse te gebruiken. Kunnen de action rings van de MX4 hiervoor gebruikt worden? Ik vermoed van wel aangezien er ook Mac software is?
Ja. dat kan en nog veel meer.
 
Prima review, ik heb de opvolger van m'n MX Master 3 gevonden, de extra features spreken me wel aan.

Top review alweer. Een vraag over de action rings. Het (enige) handige van de Apple Magic Mouse is het naar links en rechts swipen/scrollen. Op macOS wel handig, maar het is met niet waard om daarvoor de Magic Mouse te gebruiken. Kunnen de action rings van de MX4 hiervoor gebruikt worden? Ik vermoed van wel aangezien er ook Mac software is?
Voor links/rechts scrollen kan je op de MX ook gewoon het duimwiel gebruiken, ik doe het niet veel dus heb 'm zelf ingesteld als volumeregelaar.
 
Prima review, ik heb de opvolger van m'n MX Master 3 gevonden, de extra features spreken me wel aan.


Voor links/rechts scrollen kan je op de MX ook gewoon het duimwiel gebruiken, ik doe het niet veel dus heb 'm zelf ingesteld als volumeregelaar.
Ik ook niet: met twee 4K-schermen heb ik prima overzicht;-)
 
Ik hoop alleen dat ze met deze versie het issue met het plakkend worden van het oppervlakte hebben opgelost.. Ik zit nu aan mijn 3s die hetzelfde euvel heeft als mijn vorige versies, 2s en 3, welke ik nu opgelost heb met een set plakkers.. die worden wel vuil (heb de witte gebruikt) maar plakken niet aan de hand.. Ben ik de enige die dit issue heeft? Ik was mijn handen voor elk gebruik, daar komt het dus niet van, maar ik vind het wel irritant..
Mochten ze nu nieuwe behuizingen verkopen dat zou ook besparen op het elektronisch afval.. Maar Logi verkoopt liever de nieuwe versie denk ik :)
Toch maar weer eens gaan kijken naar die nieuwe MX4 want ben een hevige fan van dit model..
 
Ik hoop alleen dat ze met deze versie het issue met het plakkend worden van het oppervlakte hebben opgelost.. Ik zit nu aan mijn 3s die hetzelfde euvel heeft als mijn vorige versies, 2s en 3, welke ik nu opgelost heb met een set plakkers.. die worden wel vuil (heb de witte gebruikt) maar plakken niet aan de hand.. Ben ik de enige die dit issue heeft? Ik was mijn handen voor elk gebruik, daar komt het dus niet van, maar ik vind het wel irritant..
Mochten ze nu nieuwe behuizingen verkopen dat zou ook besparen op het elektronisch afval.. Maar Logi verkoopt liever de nieuwe versie denk ik :)
Toch maar weer eens gaan kijken naar die nieuwe MX4 want ben een hevige fan van dit model..
Ik kan hem je van harte aanbevelen. Hier is ie nog niet van mijn bureau gegaan, al liggen er weer een paar muisjes klaar voor review.
 
Net de 3s gekocht.....
Nu zijn de extra opties van de 4 voor mij niet belangrijk dus ga ik voor de 5 of 6 als de 3 aan vervanging toe is.
 
Partijdigheid: ik ben tegen slechte producten en voor goede spullen;-)
Dat stelt me gerust ! 8-)

@Frank Everaardt , ik lees in andere reviews dat ze wat 'glibberiger' zijn i.v.m. weinig/geen rubber. Wat is jouw persoonlijke ervaring hierbij, of verplaats je zelf de muis nooit (behalve schuiven) ?
Ook vraag ik me af hoeveel genot een trillende muis geeft bij de reguliere werkzaamheden. Nergens lijk ik het beoogde doel daarvan te kunnen vinden.
 
Dat stelt me gerust ! 8-)

@Frank Everaardt , ik lees in andere reviews dat ze wat 'glibberiger' zijn i.v.m. weinig/geen rubber. Wat is jouw persoonlijke ervaring hierbij, of verplaats je zelf de muis nooit (behalve schuiven) ?
Ook vraag ik me af hoeveel genot een trillende muis geeft bij de reguliere werkzaamheden. Nergens lijk ik het beoogde doel daarvan te kunnen vinden.
Hij heeft zoals beschreven in de teks een rubberengrip aan de linkerzijde. De bovenkant is stevig plastic. Ik herken me niet in glibberigheid. Het trillen gebruik ik niet echt, de action ring is echt heel erg handig. Ik vind het echt heel moeilijk om te reageren op de bevindingen van anderen, vooral ook omdat ik vaak ook niet weet hoe echt bepaalde bevindingen zijn.
 
ik lees in andere reviews dat ze wat 'glibberiger' zijn i.v.m. weinig/geen rubber
De 2 had nog wel een rubberachtige coating maar ik ervaar de 3 zeker niet als "glibberiger"
Voordeel is dat het plastic minder snel krast en makkelijker schoon te maken is.
 
De 2 had nog wel een rubberachtige coating maar ik ervaar de 3 zeker niet als "glibberiger"
Voordeel is dat het plastic minder snel krast en makkelijker schoon te maken is.
Toevallig heb ik ook een 3S liggen, die afwerking is sterk vergelijkbaar met de nieuwe.
 
Toevallig heb ik ook een 3S liggen, die afwerking is sterk vergelijkbaar met de nieuwe.
Daar ging ik van uit bij het zien van de afbeelding.
Heb ervaring met de MX 1,2 en 3 en ze liggen allemaal zo goed in de hand dat evt "glibberigheid" geen probleem is.
Het is de vorm, niet het matriaal.
 
Daar ging ik van uit bij het zien van de afbeelding.
Heb ervaring met de MX 1,2 en 3 en ze liggen allemaal zo goed in de hand dat evt "glibberigheid" geen probleem is.
Het is de vorm, niet het matriaal.
Misschien was de desbetreffende reviewer wel heel glibberig, even wat meer reviews van 'm bekijken en als het een terugkerend thema is weet je genoeg. :p
 
Had die bolt ontvanger niet gewoon USB-A kunnen zijn?
Meeste moederborden hebben 1 achterop, en een front aansluiting op de kast.
Moet nu juist die ene connector opgeofferd worden, voor een apparaat wat niks met die snelheid van de poort doet? USB-A in overvloed op de meeste moederborden.
Laat ze die USB-C poort(en) gewoon vrij houden voor externe opslag etc...


Wel een mooie muis.... Ook geschikt voor gaming? (FPS shooters)
 
Had die bolt ontvanger niet gewoon USB-A kunnen zijn?
Meeste moederborden hebben 1 achterop, en een front aansluiting op de kast.
Moet nu juist die ene connector opgeofferd worden, voor een apparaat wat niks met die snelheid van de poort doet? USB-A in overvloed op de meeste moederborden.
Laat ze die USB-C poort(en) gewoon vrij houden voor externe opslag etc...


Wel een mooie muis.... Ook geschikt voor gaming? (FPS shooters)
Je kan er mee gamen maar daar is hij niet voor gemaakt.
Voor FPS gaming heb je in die prijsklasse veel betere altenatieven met minder gewicht, lagere latentie, hogere pollingrates en betere positie van de knoppen.
En wat betrfet die bolt ontvanger, voor productiviteit zullen de meeste gebruikers BT gebruiken.
Die ontvanger is alleen noodzakelijk indien je in de bios moet zijn.
 
Je kan er mee gamen maar daar is hij niet voor gemaakt.
Voor FPS gaming heb je in die prijsklasse veel betere altenatieven met minder gewicht, lagere latentie, hogere pollingrates en betere positie van de knoppen.
En wat betrfet die bolt ontvanger, voor productiviteit zullen de meeste gebruikers BT gebruiken.
Die ontvanger is alleen noodzakelijk indien je in de bios moet zijn.
De bolt-ontvanger is feitelijk een variant van een Bluetooth-ontvanger. Een belangrijk verschil is dat deze ook het verkeer versleutelt waardoor je veiliger bent.
 
En wat betrfet die bolt ontvanger, voor productiviteit zullen de meeste gebruikers BT gebruiken.
Volgens mij heb ik bij mijn ergo trackball muizen ook Bolt ontvangers in gebruik.

Die ontvanger is alleen noodzakelijk indien je in de bios moet zijn.
Kan ook via bedraad USB neem ik aan?


Misschien dan toch maar kijken naar een andere muis. Het lijkt me wel een fijne muis, maar als gaming niet echt geschikt is, voegt het niks toe tov mijn trackball muizen.

Tips voor goede muizen, draadloos met mogelijkheid tot bedrade verbinding zijn welkom.
Ik heb wel grote handen, dus de muis zal ook wat groter moeten zijn. En uiteraard 2 knoppen aan de zijkant, want daar heb ik normaal in game de wapen switch op ingesteld.
 
Volgens mij heb ik bij mijn ergo trackball muizen ook Bolt ontvangers in gebruik.


Kan ook via bedraad USB neem ik aan?


Misschien dan toch maar kijken naar een andere muis. Het lijkt me wel een fijne muis, maar als gaming niet echt geschikt is, voegt het niks toe tov mijn trackball muizen.

Tips voor goede muizen, draadloos met mogelijkheid tot bedrade verbinding zijn welkom.
Ik heb wel grote handen, dus de muis zal ook wat groter moeten zijn. En uiteraard 2 knoppen aan de zijkant, want daar heb ik normaal in game de wapen switch op ingesteld.
Als die trackball geen BT ondersteund heb je geen keuze.
Maar doet hij dat wel dan kan je met BT makkelijk tussen verschillende devices schakelen.
Copilot geeft deze tips voor gaming muizen:
MuismodelGrootte & GripBedraad/DraadloosZijknoppenBijzonderheden
Razer Basilisk V3 ProErgonomisch, grootUSB-C & draadloos (2.4 GHz + BT)2+ programmeerbareZeer geschikt voor FPS, instelbare scrollwielmodus
Logitech G502 X LightspeedGroot, palm gripUSB-C & draadloos5 zijknoppenZeer responsief, DPI tot 25.600, robuust design
Corsair Dark Core RGB Pro SEBreed en comfortabelUSB-C & draadloos (Qi-oplaadbaar)2 zijknoppenRGB, hoge polling rate, magnetische grip aanpasbaar
Glorious Model I WirelessLichtgewicht maar grootUSB-C & draadloos4 zijknoppenHot-swappable switches, ergonomisch voor grote handen
Redragon M913 Impact EliteGroot en stevigUSB & draadloos (2.4 GHz)12 zijknoppenMMO-stijl, maar ook prima voor FPS dankzij instelbare knoppen
Post automatically merged:

De bolt-ontvanger is feitelijk een variant van een Bluetooth-ontvanger. Een belangrijk verschil is dat deze ook het verkeer versleutelt waardoor je veiliger bent.
Ik was van mening dat een dongle ook lagere latentie en een stabielere verbinding geeft.
Voor gaming zou ik de dongle gebruiken, voor productiviteit BT
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh